اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دفاع مقدس

همایش امور ایثارگران دستگاه‎های قضایی در گلستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش امور ایثارگران دستگاه‎های قضایی در تپه نور شهدای گرگان در جوار هشت تن از شهدای گمنام استان گلستان برگزار شد.

همایش امور ایثارگران دستگاه‎های قضایی در گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همایش امور ایثارگران قضایی‌ با حضور محمدحسین بابایی فرمانده سپاه نینوای گلستان، حجت‌الاسلام یدالله غلامی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوای گلستان، عیسی امامی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، عباس پوریانی دادستان گلستان، احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان، مدیران و کارکنان اداری استانی و شهرستانی دستگاه‎های قضایی و جمعی از خانواده‎های معظم شهدا و ایثارگران در تپه نورالشهدای گرگان برگزار شد.

دود اسپند با ورود مدعوین در این همایش یاد و خاطرات رزمندگان را در ذهن‌ها تداعی می‎کرد و مجری برنامه نیز به خوبی صحنه‎های جنگ را برای حاضرین بازگو می‎کرد، هوا گرم بود اما تاب نشستن مدعوین در برابر عشق به شهدا و یاد آن دوران، که رزمندگان در گرمای طاقت‌فرسای تابستان پشت خاکریزها با کلاه آهنی و سلاح‎های فلزی در برابر دشمنان هشت سال جوانمر‌دانه جنگیدند، قابل مقایسه نبود.

در بخش دیگری از این مراسم «نمایش مادران بی‌نظیر» به اجرا درآمد صحنه‎هایی از مادران شهدایی که بیش از دو و سه فرزند خود را برای حفظ ایران اسلامی تقدیم انقلاب کردند توسط مادران شهدا بازآفرینی شد.

تابوت‎هایی از شهدا به طور نمادین بر دوش تعدادی از سربازان حمل می‌شد و همزمان صدای تیر و تفنگ صحنه‎هایی از جنگ را در فضا آکنده کرده بود، مادران شهید با دیدن اجساد فرزندانشان سیل اشک بر چشمان‌شان باریدن گرفت و مردم شهیدپرورمان نیز با دیدن این صحنه همگی به احترام شهدا از جای برخاستند و روح پاک شهدا را به صلواتی میهمان کردند.

در اینجا اشک‎ها بیقرار رهایی است، دیدن این لحظه‎ها دیگر نیازی به شرح و توصیف ندارد، گریه مادران بر پیکر پاک شهدا، دلها را با خود می‎برد و حاضران نیز با آنها همنوایی می‎کنند.

مردم ولایتمدار گلستان در کنار قبور شهدای گمنام بار دیگر تجدید میثاق با آرمان‎های شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بستند که از ارزش‎های نظام و انقلاب دفاع و در برابر دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

در پایان این مراسم به پنج تن از مادران شهید هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

اسامی مادران شهید به شرح ذیل اعلام شد:

خانم مازندرانی مادر شهیدان بهمن‌نژاد

خانم کردی‎نژاد مادر شهیدان دماوندی

خانم قاسمی مادر شهیدان قندهاری

خانم ریاحی مادر شهیدان رسولی

خانم رحیمیان مادر شهیدان باییان

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول