اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس:

پیشگیری از وقوع جرم اولویت دستگاه قضایی است

خبرگزاری فارس: معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس گفت: پیشگیری از وقوع جرم و تلاش برای ایجاد صلح و سازش در دعاوی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

پیشگیری از وقوع جرم اولویت دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، سید عبدالنبی نجیبی در مراسم تودیع و معارفه روسای دادگاه‌های عمومی بخش‌های جره، بالاده، کنارتخته و کمارج با بیان اینکه قضاوت سه بعد دانش، تجربه و هنر دارد، اظهار داشت: نخستین ویژگی این است که قاضی باید عالم باشد و بهترین و دانشمندترین افراد باید قاضی شوند. 

وی افزود: دانش قاضی به تنهایی کافی نیست و باید آمادگی فکری و ممارست داشته باشد چرا که قضاوت تصمیم‌گیری بر سر بزنگاه‌ها بوده و تجربه و ورزیدگی آنان در این تصمیم‌گیری‌ها مؤثر است.

این مسئول با اشاره به اینکه هنر قضاوت، خلاقیت، زایش فکری و احاطه به تمام جوانب و استفاده از نظرات متخصصان و اخذ بهترین تصمیم است، تصریح کرد: گاهی یک تصمیم سنجیده قاضی نظم را برقرار و مجرم را مجازات کرده و بقای خانواده او را توأمان حفظ می‌کند که این جز با هنرمندی قاضی میسر نمی‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی دادگستری استان فارس فلسفه مجازات در اسلام را پاک کردن و تزکیه جامعه دانست و گفت: هدف نهایی در اسلام از مجازات افراد سالم‌سازی جامعه و نزدیک شدن به قرب الهی است که به واسطه آن اجتماع در مسیر تقوا قرار می‌گیرد.

نجیبی در بخشی دیگر از سخنانش بر رعایت تقوا توسط مسئولان قضایی تأکید کرد و ادامه داد: انسان باید در ابتدای امر تهذیب و تزکیه نفس کرده تا بتواند به مردم خدمت برساند و کسی می‌تواند جامعه را اصلاح کند که خود صالح باشد.

معاون قضایی دادگستری استان فارس با بیان اینکه اولویت دستگاه قضایی بر ایجاد امنیت است، تصریح کرد: زمانی امنیت در یک جامعه به صورت واقعی تحقق می‌پذیرد که مردم احساس امنیت کنند و با همکاری مسئولان قضایی و اجرایی می‌توان حس امنیت را در جامعه ایجاد کرد.

نجیبی پیشگیری از وقوع جرم و تلاش برای ایجاد صلح و سازش در دعاوی را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و افزود: باید فرهنگ صلح و سازش را با استفاده از فرهنگ قومی، بومی و دینی خود احیا کرد و مسئولان مأمورند که مودت و دوستی را بین مردم بیشتر کنند.

در پایان این مراسم ابوذر اسدی به عنوان رئیس دادگاه عمومی بخش جرده و بالاده معرفی و از خدمات قاسم یوسفی رئیس پیشین این دادگاه تقدیر شد.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول