اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رونمایی از بیانیه 8 بندی صورت گرفت

معرفی آباده و جهرم به عنوان شهرهای دوستدار سالمند

خبرگزاری فارس: با رونمایی از بیانیه هشت‌بندی، آباده و جهرم به عنوان شهرهای دوستدار سالمند معرفی شدند.

معرفی آباده و جهرم به عنوان شهرهای دوستدار سالمند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل بهزیستی فارس بعدازظهر امروز در مراسم رونمایی از بیانیه شهر دوستدار سالمند اظهار داشت: مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی، ایجاد مسکن مناسب، حمل و نقل آسان، جلب مشارکت‌های اجتماعی، تکریم سالمندان، توسعه ارتباطات و اطلاعات، حمایت اجتماعی و بهبود مشارکت‌های مدنی مفاد اصلی بیانیه شهر دوستدار سالمند را تشکیل می‌دهند.

عبدالحمید کشاورز افزود: برای نگرش مثبت به سالمندان باید در طراحی سازه‌های معماری شهری سلامت و راحتی این قشر در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت‌های اجتماعی مسئولان، جامعه و خانواده از سالمندان ادامه داد: 7.6 درصد از جمعیت ایران سالمند هستند و در 30 سال آینده 200 میلیون نفر از جمعیت دنیا سالمند می‌شوند.

کشاورز اضافه کرد: لازم است که متولیان برای حضور توأم با نشاط سالمندان در جامعه برنامه‌ریزی کنند.

وی اضافه کرد: امسال شعار سازمان بهداشت جهانی «شهر دوستدار سالمند» است و با توجه به این موضوع دو شهر آباده و جهرم از این نظر بسترهای مناسبی داشتند.

کشاورز تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های آباده و جهرم، مشارکت‌ها و حمایت‌های مسئولان این دو شهر، وجود مراکز بهزیستی و توان‌بخشی فعال، شبکه‌های بهداشت و درمان مناسب و بسترسازی اجتماعی مناسب، کارگروه بهداشت استان آنها را به عنوان شهر دوستدار سالمند معرفی کرد.

بسترسازی مبلمان شهری برای تردد عموم مردم و به ویژه سالمندان و معلولان، کمک‌های مادی مسئولان اجتماعی، مشارکت‌های گسترده اجتماعی و همچنین آموزش و خدمات توان‌بخشی مناسب از دیگر عواملی است که به گفته کشاورز در این انتخاب اثرگذار بود.

وی با اشاره به خدمات فوق برنامه مراکز بهزیستی دو شهر آباده و جهرم گفت: برگزاری جشنواره‌های ورزشی و قرآنی و جلب اقدامات کمک به همنوع در این دو شهر خوب بوده است و امیدواریم که چنین روندی در تمام شهرهای استان نهادینه شود.

این مسئول تصریح کرد: در کشوری که براساس آموزه‌های اسلام اداره می‌شود تمام شهرها باید شهر دوستدار سالمند باشند.

در پایان این مراسم از فعالان سالمندان و موسسان و کارکنان نمونه تشکل‌های غیردولتی سالمندان تجلیل شد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول