اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

جلب اعتماد عمومی لازمه امنیت پایدار است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان زنجان، با بیان اینکه ایجاد و حفظ امنیت اساسی‌ترین وظیفه نیروی انتظامی است گفت: امنیت پایدار با جلب اعتماد عمومی محقق می‌شود.

جلب اعتماد عمومی لازمه امنیت پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل‌محمدی ظهر امروز در نشست مشترک مسئولان عالی قضایی و فرماندهان انتظامی استان زنجان اظهار داشت: ممکن است امنیت به وسیله امکانات و برخوردهای فیزیکی و زندان‌رفتن و محاکمه کردن ایجاد شود، اما حفظ امنیت تنها با جلب اعتماد عمومی امکان‌پذیر است و اگر مردم همراه با حکومت و دولت باشند امنیت برقرار می‌شود و استمرار می‌یابد.

وی، توجه به کرامت و حرمت انسانی را موجب ایجاد اعتماد در مردم دانست و خاطرنشان کرد: توجه به کرامت انسانی و احترام به کارکنان و آحاد جامعه، اعتماد عمومی نسبت به دادگستری و نیروی انتظامی را جلب می‌کند و همه این ها مقدمه اجرای عدالت در جامعه است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان، امنیت معنوی و احساسی موجود در استان را مرهون زحمات کارکنان زحمتکش نیروی انتظامی دانست و با بیان اینکه کارکنان نیروی انتظامی استان نیروهایی صادق، متدین و پاکدامن هستند افزود: نیروهای انتظامی باید با سعه صدر با مردم برخورد و قانون را اعمال کنند تا زمینه هر چه بیشتر شدن اعتماد عمومی فراهم شود.

در ادامه این دیدار فرمانده انتظامی استان زنجان نیز این استان را جزو سه استان امن کشور اعلام کرد و گفت: فرماندهی انتظامی استان جزو پنج استان برتر کشور در زمینه کشف جرایم و دارای رتبه ششم کشور در زمینه رضایتمندی مردم از پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها است.

سردار یحیی شرفی با اشاره به سایر اقدامات این فرماندهی اظهار کرد: کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته و 7 میلیارد تومان نیز کالای قاچاق کشف شده است، که مهم‌ترین عامل در این زمینه همراهی دلسوزانه قضات و حمایت های قضایی بوده است.

وی، رویکرد پلیس را رویکردی پیشگیرانه و مبتنی بر سرمایه های اجتماعی عنوان کرد و گفت: سرمایه اجتماعی اساس اقتدار پلیس و اساس سرمایه اجتماعی نیز ارتباط، اعتماد و مشارکت اجتماعی است که در این رابطه نیز تکیه ما بر قضات و مسئولان عالی قضایی استان است.

فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان افزود: ما همواره از حمایت‌ها، هدایت‌ها، آموزش‌ها و همراهی رئیس کل دادگستری استان و مجموعه قضات دادگستری برخورداریم.

در پایان این نشست از تعدادی از فرماندهان و کارکنان نمونه و زحمتکش نیروی انتظامی استان قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول