اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی:

جلب مشارکت مردم راهبرد اساسی نیروی انتظامی است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: راهبرد اساسی نیروی انتظامی برای سال‌های آینده جلب مشارکت مردم در امور مختلف است.

جلب مشارکت مردم راهبرد اساسی نیروی انتظامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدعلی نصرتی ظهر امروز در همایش تجلیل از راهوران محله که به همت اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: امنیت واقعی تنها با حضور مردم ممکن می‌شود و در این راه باید تلاش بیشتری انجام گیرد.

وی افزود: تداوم و پویایی جامعه در گروی مشارکت همگانی تحقق می‌یابد چراکه تمام مردم و مسئولان به عنوان صاحبان اصلی نظام شناخته می‌شوند و به همین دلیل باید توجه بیشتری به اقشار مختلف به ویژه قشر کم‌درآمد صورت پذیرد.

نصرتی در ادامه با اشاره به وجود آیات و روایات اسلامی در زمینه مشارکت همگانی در امور گفت: این امر به عنوان یک وظیفه برای مسلمانان معرفی شده و به همین دلیل باید تمام مردم و در راس آن‌ها مسئولان لشکری و کشوری به این مسئله توجه کنند تا شاهد حضور بیش از پیش مردم در صحنه‌های مختلف باشیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر را مسئله‌ای بسیار مهم در جامعه امروزی دانست و تصریح کرد: برخورداری از امنیت پایدار در سایه امر به معروف و نهی از منکر تحقق می‌یابد چراکه این مسئله یکی از راه‌های دستیابی به فرهنگ متعالی عمومی در جامعه شناخته می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی در بخشی از سخنان خود سرنوشت هر فرد را وابسته به تحرکات خود معرفی کرد و گفت: در جامعه برخی افراد با ایجاد برخی ناهنجاری‌ها موجب سلب آرامش مردم می‌شوند که در این زمینه باید اقدامات پیشگیرانه و امنیتی انجام شود تا شاهد کاهش بزهکاری در میان مردم باشیم.

وی اعتماد مردمی را مایه موفقیت‌های بزرگ در عرصه‌های اجتماعی دانست و عنوان کرد: این موفقیت‌ها شامل تمام زمینه‌های اجتماعی اعم از نظامی و فرهنگی می‌شود بنابراین باید تمام دستگاه‌ها وارد این عرصه شده و مردم را به عنوان معتمدان نظام وارد چرخه مدیریت کنند.

نصرتی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش تصادفات جاده‌ای و همچنین اجرای طرح‌های متخلف به دلیل حضور مردم در صحنه و همکاری بالای تمام مردم با نیروی انتظامی موفق بوده که همین امر نشانگر اوج اقتدار ناجا در کشور است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول