اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان:

دامپزشکی نیاز به حمایت دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: انجام همه اقدامات در عرصه دامپزشکی نیاز اساسی به حمایت دارد و کنترل بیماری‌ها نیاز به همکاری سایر ارگان‌ها با این نهاد دارد.

دامپزشکی نیاز به حمایت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت ابراهیم توکلی ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در این شهرستان اظهار داشت: روز دامپزشکی فرصتی است تا جامعه به اهمیت و جایگاه این نهاد در سلامت غذایی آشنا شود.

وی با بیان اینکه دانش دامپزشکی نقش تعیین کننده‌ای در سلامت انسان دارد، افزود: مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تأمین غذای سالم با تلاش نیروهای دامپزشکی میسر است.

توکلی تصریح کرد: بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام در کشور ما به عنوان یکی از معضلات بهداشتی مطرح است که کنترل این موارد بر پایه آموزش و همکاری بین بخشی و مراقبت از بیماری‌ها ممکن است.

وی خاطرنشان کرد: انجام همه اقدامات در عرصه دامپزشکی در کشور نیاز اساسی به حمایت از دامپزشکی دارد و کنترل بیماری‌ها نیاز به همکاری سایر ارگان‌ها با این نهاد دارد.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: شهرداری با پاکسازی محیط، صدا و سیما با آموزش و بالا بردن سطح آگاهی مردم، آموزش و پرورش با آموزش دادن به دانش‌آموزان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و محیط زیست با کنترل بیماری در وحوش می‌توانند در عرصه فعالیت‌های دامپزشکی کمک زیادی داشته باشند.

توکلی ابراز داشت: تقویت، حمایت و همکاری بین بخشی، تأمین منابع مالی و انسانی متخصص، حمایت بخش تحقیقاتی و آموزشی و ... به دامپزشکی در کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و حفظ سلامت غذایی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان در این منطقه اذعان داشت: هر سال سطح پوشش بیماری‌های دامی و انجام عملیات واکسیناسیون در حال افزایش است.

توکلی با بیان اینکه در زمینه واگذاری خدمات و کارهای تصدی‌ بخش خصوصی گام‌های مؤثری برداشته‌ایم، گفت: تمام اقدامات درمان و واکسیناسیون در بخش طیور و بیش از 50 درصد در بخش دام به بخش خصوصی واگذار شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول