اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دامپزشکی صورت می‌گیرد

ارائه خدمات دامپزشکی رایگان به دامداران فهرج

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: همزمان با هفته دامپزشکی خدمات دامپزشکی رایگان به دامداران فهرج ارائه می‌شود.

ارائه خدمات دامپزشکی رایگان به دامداران فهرج

مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: به مناسبت هفته دامپزشکی خدمات دامپزشکی رایگان به دامداران بخش‌های نگین‌کویر و بخش مرکزی فهرج ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: دامداران می‌توانند برای معاینه رایگان دام‌های خود در روزهای 10 و 11 مهر ماه به مرکز درمانی دامپزشکی مراجعه کنند.

بمان‌دشتی ابراز داشت: همزمان با هفته دامپزشکی دوره‌های آموزشی در بخش‌های نگین‌کویر و بخش مرکزی فهرج برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته همچنین آموزش‌های لازم در زمینه نقش دامپزشکی در بهداشت و سلامت جامعه به دانش‌آموزان ارائه می‌شود و این قشر با بیماری‌های مشترک انسان و دام آشنا می‌شوند.

این مسئول شهرستان فهرج را یکی از قطب‌های دامپروری و دامداری استان کرمان برشمرد و با اشاره به نقش دامپزشکی در بهداشت و سلامت جامعه افزود: مهم‌ترین وظیفه این مجموعه مبارزه با بیماری‌های دامی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی است.

 

واکسینه 290 قلاده سگ بر علیه بیماری هاری در کرمان

همچنین رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان به خبرنگار فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 290 قلاده سگ بر علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

محمدمهدی یزدانپناه هاری را یک بیماری ویروسی، حاد و کشنده ذکر کرد و با اشاره به اینکه بیماری هاری ویژه گوشتخواران اهلی و وحشی است، اظهار داشت: انسان و سایر حیوانات خونگرم پستاندار به طور تصادفی از طریق گزش به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی افزود: عمده‌ترین راه پیشگیری از این بیماری، واکسینه کردن سگ‌های خانگی و گله و معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد است.

یزدانپناه با بیان اینکه بیماری هاری تلفات و خسارات اقتصادی در دام ایجاد می‌کند، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 296 قلاده سگ علیه این بیماری در شهرستان کرمان واکسینه شدند.

وی افزود: با توجه به انجام واکسیناسیون به موقع و کنترل و پیشگیری تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری هاری در شهرستان کرمان گزارش نشده است.

یزدانپناه با اشاره به اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد راه‌های پیشگیری و مقابله با بیماری هاری افزود: تاکنون کارگاه‌های آموزشی متعددی در مورد این بیماری توسط شبکه دامپزشکی این شهرستان برای دامداران برگزار شده است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول