اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور توانبخشی بهزیستی یزد خبر داد

نگهداری از 340 سالمند بی‌سرپرست در خانه‌های سالمندان یزد

خبرگزاری فارس: معاون امور توانبخشی بهزیستی یزد از نگهداری 340 سالمند بی‌سرپرست و تخت‌گرا در خانه‌های سالمندان و مراکز شبانه‌روزی استان یزد خبر داد.

نگهداری از 340 سالمند بی‌سرپرست در خانه‌های سالمندان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، ناصر صباغ‌زادگان پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: خدمات معاونت توانبخشی بهزیستی به گروه معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن است و تلاش می‌کنیم این افراد را به سطحی از توانمندی برسانیم.

وی افزود: یکی از چالش‌هایی که بهزیستی با آن روبه‌رو است، تمایل بسیاری از خانواده‌ها برای سپردن سالمندان خانواده‌ها به مراکز شبانه‌روزی است.

صباغ‌زادگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه مرکز شبانه‌روزی از سالمندان بی‌سرپرست، بدسرپرست و تخت‌گرا نگهداری می‌کنند که آمار آنها در حال حاضر 340 نفر است.

وی با اشاره به اینکه هشت مرکز روزانه نیز در یزد به سالمندان خدمات ارائه می‌دهند، افزود: در این مراکز علاوه بر اینکه تلاش می‌شود سالمند نیمی از روز خود را در کنار همسالان و نیم دیگر را در کنار خانواده بگذراند تا از نظر روحی و روانی تامین باشد، خدمات آموزشی، درمانی، بهداشتی و .... نیز به سالمندان ارائه می‌شود.

صباغ‌زادگان خاطرنشان کرد: مراکز روزانه در حکم مدرسه‌ای برای سالمندان عمل می‌کنند و هم خانواده‌ها و هم سالمندان از این خدمت بهزیستی ابراز رضایت دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تعداد زیادی از سالمندان نیز در منازل خود یا فرزندانشان زندگی می‌کنند اما نیاز به مراقبت‌های ویژه درمانی دارند، عنوان کرد: برای این قشر از سالمندان نیز خدمات ویزیت در منزل انجام می‌شود و در حال حاضر یک‌هزار و 200 سالمند استان یزد از این خدمات بهره‌مند هستند.

صباغ‌زادگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات توانبخشی که به ناشنوایان ارائه می‌شود، افزود: در یزد و اردکان به کودکان زیر شش سال که دچار نقص شنوایی هستند، خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می‌شود و تلاش می‌شود خانواده‌های این کودکان نیز در معرض برخی آموزش‌ها و آگاهی‌ها نیز قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه کودکان ناشنوا به محض شناسایی در نوبت کاشت حلزون قرار می‌گیرند، عنوان کرد: عمل کاشت حلزون قبل از شش سالگی انجام می‌شود اما بهترین زمین برای این عمل جراحی قبل از دو سالگی است.

صباغ‌زادگان عنوان کرد: هزینه این عمل جراحی بین 35 تا 40 میلیون تومان است که تنها شش میلیون تومان از آن را خانواده‌ها پرداخت می‌کنند و سه میلیون از این 6 میلیون تومان نیز توسط بهزیستی به خانواده‌ها بازگردانده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به خدمات توانبخشی ارائه شده به نابینایان استان یزد نیز عنوان کرد: آموزش‌های توانبخشی نظیر تقویت سایر حس‌ها از جمله حس لامسه به نابینایان داده می‌شود و شرایط تحصیل آنها فراهم می‌شود.

صباغ‌زادگان خاطرنشان کرد: 19 نابینای استان یزد امسال در موسسات آموزش عالی به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول