اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قهرمانی ژاپن و سومی ایران

مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا به پایان رسید

خبرگزاری فارس: شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا از ششم مهرماه با شرکت 13 تیم در دو سالن 6 هزار نفری غدیر و 3 هزار نفری شهیدان آهن‌دوست ارومیه برگزار شد و روز جمعه به کار خود پایان داد.

مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا با شرکت تیم‌های جمهوری اسلامی ایران، ترکمنستان، استرالیا، ژاپن، تایلند، افغانستان، سریلانکا، هند، چین تایپه، ازبکستان، چین، کره‌جنوبی و قزاقستان برگزار ‌شد که با قهرمانی تیم والیبال جوانان ژاپن به پایان رسید و تیم‌های چین و ایران به ترتیب عنوان نایب قهرمانی و سومی جام شانزدهم را از آن خود کردند.

در این رقابت‌ها که بازی‌های دور مقدماتی تا هشتم مهر ماه ادامه یافت و بازی‌های مراحل یک هشتم نهایی تا فینال از 9 تا 14 مهرماه برگزار شد، ژاپن، چین، ایران، هندوستان، کره جنوبی، چین تایپه، استرالیا، تایلند، قزاقستان، سریلانکا، ترکمنستان، ازبکستان و افغانستان رده‌بندی نهایی شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا هستند.

برنامه پایانی این دوره از رقابت‌ها معرفی ستارگان بود که در مراسمی با حضور جمعی از بزرگان والیبال آسیا در ارومیه انجام شد.

سکیتا ماشیرو بازیکن شماره یک و کاپیتان تیم ملی ژاپن به عنوان بهترین بازیکن این دوره از رقابت‌ها انتخاب و معرفی شد.

جواد حسین‌آبادی و علیرضا نصراصفهانی از ایران به ترتیب امتیازآورترین و بهترین سرویس‌زن این رقابت‌ها انتخاب شدند.

تاکینو از ژاپن بهترین لیبرو، مائو تیان‌یی از چین بهترین پاسور، جین ژی هونگ بهترین اسبکر و کومار دیپش از هند بهترین مدافع روی تور انتخاب شدند.

دیدار تیم ملی ایران و هند در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه با حضور اندک تماشاگران برگزار شد که تیم ملی والیبال ایران توانست در دیدار خود مقابل هند این تیم را شکست داده و در جایگاه سوم قرار گیرد و تیم هند نیز در مقام چهارم قرار گرفت.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران پس از دیدار تیم‌های ملی والیبال جوانان ایران و هند در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تیم ایران با وجود کسب مقام سومی به اندازه قهرمانی ارزش دارد.

فرهاد نفرزاده افزود: تیم ملی والیبال جوانان از جمله تیم‌هایی است که پایبند اصول است و برای کسب پیروزی دست به انجام کارهای غیراصولی و غیراخلاقی از جمله تغییر سن و سال ورزشکاران نزده است و بعد از این نیز در مسابقات اصول و مقررات جهانی را از هر لحاظ به ویژه شرایط سنی بازیکنان رعایت می‌کند.

وی با بیان اینکه بازیکنان تیم ملی ایران توانسته‌اند تیم‌های اسپانیا و برزیل را شکست دهند، تصریح کرد: ما تیم قدرتمندی در آسیا هستیم و بر وجود چنین بازیکنانی افتخار می‌کنیم.

نفرزاده در عین حال خاطرنشان کرد: تیم ملی والیبال جوانان ایران دارای ضعف‌هایی در دریافت، پست پاسور و دفاع روی تور است که با رفع این ضعف‌ها به صراحت اعلام می‌کنم می‌توانیم به رقابت‌های سال آینده که در کشور ترکیه برگزار می‌شود، امیدوار باشیم.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران با بیان اینکه این مسابقات فرصتی بود تا ایرادات خود را شناسایی کنیم، افزود: یکی از نکات ضعف ما نبود دیدار دوستانه در مقابل برخی تیم‌ها بود و تلاش می‌کنیم در مسابقات آینده این مهم را مدنظر داشته باشیم.

نفرزاده در ادامه با اعلام رضایت از بازی امروز بازیکنان تیم ملی ایران در برابر هند، اظهار داشت: در آخرین روز این دوره از رقابت‌ها اعضای تیم بازی خوبی انجام دادند.

وی تصریح کرد: با استفاده از تجربیات کسب شده در این دوره از رقابت‌ها امیدوارم در بازی‌های والیبال جوانان جهان جزو چهار تیم برتر باشیم که با تغییر بازیکنان این مهم دست‌یافتنی است چه بسا از ابتدای سال آینده تمرینات ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی والیبال جوانان آغاز می‌شود.

نفرزاده با بیان اینکه علاقه‌مندم با این تیم در رقابت‌‌های جهانی حضور یابم اما تصمیم نهایی با رئیس فدراسیون والیبال ایران است، تصریح کرد: تیم ملی والیبال نوجوانان دوره قبل در جهان نایب قهرمان شد و همان ترکیب در مسابقات جوانان آسیا سال گذشته به نایب قهرمانی اکتفا کرد اما تیمی که من در اختیار دارم در رده نوجوانان جهان دهم شده بود و حال در آسیا سوم شده است.

نفرزاده سپس به پوشش رسانه‌ای این دوره از رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: سطح پوشش اخبار این دوره از مسابقات بالا بود و امیدوارم فعالان رسانه‌ای با جدیت مسابقات و رویدادهای والیبال را پیگیری کنند.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان هند نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازیکنان تیم ملی والیبال جوانان هند از آمادگی به ویژه انگیزه کافی برخوردار بودند اما نتوانستند یک بازی خوب به نمایش بگذارند.

جوتیش افزود: اعضای تیم به هیچ عنوان نتوانستند انتظارات کادر فنی را برآورده سازند.

وی تصریح کرد: برای پیروزی باید بازی‌های تدارکاتی و بین‌المللی را در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ می‌کردیم اما نبود چنین برنامه‌ریزی‌هایی، تیم را با مشکل مواجه کرد.

جوتیش اظهار امیدواری کرد با جذب اسپانسر جدید روند رو به رشدی را در زمینه منابع مالی تیم ملی جوانان شاهد باشیم.

بالاخره دیدار پایانی شانزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان آسیا با حضور تیم‌های ملی والیبال جوانان چین و ژاپن در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه و داوری ابراهیم فیروزی داور بین‌المللی والیبال ایران از استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

در این دیدار حساس محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران، جواد شریف‌نژاد فرماندار ارومیه و علی ملااحمدی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی حضور داشتند.

تیم ملی چین در این دوره از رقابت‌ها توانست تیم‌های کره، قزاقستان، تایلند، چین تایپه و ایران را شکست دهد و تیم ژاپن نیز تنها تیم بدون شکست مسابقات است و مقابل تیم‌های تایلند، سریلانکا، افغانستان، چین، کره‌جنوبی، استرالیا و هند به پیروزی برسد.

 در نهایت این تیم عصر جمعه نیز توانست عنوان قهرمانی شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا را از آن خود کند.

تیم ملی والیبال جوانان ژاپن نیز توانست با نتیجه سه بر صفر تیم ملی والیبال جوانان چین را شکست دهد به طوری که در گیم نخست با نتیجه 25 بر 23 به برتری رسید، در گیم دوم با نتیجه 25 بر 22 به پیروزی مقابل چین دست یافت و در گیم سوم نیز با نتیجه 25 بر 23 پیروز میدان شد.

تیم ملی والیبال جوانان ژاپن در این رقابت‌ها 24 گیم را به نفع خود به پایان رساند و تنها دو گیم را به حریفان واگذار کرد.

کاپیتان تیم ملی والیبال جوانان ژاپن بعد از کسب قهرمانی این دوره از رقابت‌ها در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: با توجه به بازی قدرتی و خوب ایران تمایل زیادی داشتیم که بتوانیم با این تیم خود را محک بزنیم.

سکیتا افزود: حضور تماشاگران و تشویق‌های علاقه‌مند این رشته ورزشی مثال‌زدنی است.

رئیس فدراسیون والیبال ایران در پایان این دیدار خبر خوشی را نیز به خبرنگاران داد و گفت: خولیوولاسکو آرژانتینی تا پایان بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره‌جنوبی در تیم ملی والیبال کشورمان فعالیت می‌کند.

محمدرضا داورزنی افزود: در صورت رضایت از عملکرد این مربی قرارداد او را تا بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو تمدید می‌کنیم.

وی اضافه کرد: از طریق ایمیل با ولاسکو توافق کرده و به زودی قرارداد این مربی را رسمی می‌کنیم.

به گفته داورزنی مبلغ قرارداد جدید خولیو ولاسکو نسبت به گذشته بین 15 تا 20 درصد افزایش می‌یابد.

شهر ارومیه به عنوان مهد والیبال آسیا پیش از این طی سال 89 میزبان مسابقات والیبال کاپ مردان آسیا و مسابقات والیبال دانش‌آموزان آسیا در سال 90 بود و هم‌اکنون به واسطه ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و رفاهی لازم آمادگی میزبانی از شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا انتخابی جام جهانی است را دارد.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول