اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر:

3200 کیلوگرم فرآورده خام دامی در عسلویه معدوم شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیون و 460 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی وارد عسلویه شد که 290 هزار کیلوگرم آن عودت داده شد و 3 هزار و 200 کیلوگرم نیز معدوم شد.

3200 کیلوگرم فرآورده خام دامی در عسلویه معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مرتضی بحرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: بوشهر با وجود فعالیت هشت واحد پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، استانی امن از نظر باقیمانده‌های آنتی‌بیوتیکی مرغ‌هاست.

وی افزود: اگر کنترل مواد غذایی به خوبی انجام شود این امر موجب می‌شود جامعه به سمت سلامتی بیشتر سوق پیدا کند.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر با بیان اینکه در سال‌های اخیر به سلامت فرآورده‌های دامی توجه جدی شده تصریح کرد: در سال 91 برنامه تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های دامی ابلاغ شد که این امر از برنامه‌های اولویت‌دار ماست.

بحرانی اظهار داشت: در سال گذشته بیش از سه تن فرآورده خام دامی وارد عسلویه شد که از این میزان یک میلیون و 200 هزار کیلوگرم ضبط موقت شدند و اجازه ورود به عسلویه نیافتند و به استان مبدأ عودت داده شدند و همچنین هفت تن فرآورده خام که تائید نشده بودند را معدوم کردیم.

وی گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیون و 460 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی وارد عسلویه شد که 290 هزار کیلوگرم آن را ضبط کرده و عودت دادیم و 3 هزار و 200 کیلوگرم را معدوم کردیم.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر تاکید کرد: در مکان‌هایی که احتمال بروز خطر برای فرآورده‌های دامی می‌دهیم با جدیت وارد عمل می‌شویم تا امنیت غذایی شهروندان با مخاطره مواجه نشود.

بحرانی با بیان اینکه در حوزه سلامت مواد غذایی مشکلاتی داریم اظهار داشت: اول اینکه تولید و توزیع مواد غذایی یک کار اقتصادی است که مبادلات تجاری در کنار آن وجود دارد و مالک و تاجر سعی می‌کنند قانون‌گریزی کنند و همین امر مشکلاتی را در تامین سالم مواد غذایی به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به وظایف دامپزشکی خاطر نشان کرد: کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی از اقدامات مهمی است که دامپزشکی در سطح شهرها انجام می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر اضافه کرد: از یک‌هزار و 800 عاملی که در انسان موجب بروز بیماری می‌شود 60 درصد آن با حیوان مشترک است که اگر برای جلوگیری از آن پیشگیری و اقدامی نکنیم موجب افزایش هزینه‌های مختلف می‌شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول