اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شاهرود:

برخی زنان در دین‏داری جلوتر از مردان هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به اینکه زنان می‏توانند به مقاماتی شایسته و غیرقابل تصور برسند، گفت: در میان غیرمعصومان، زنانی هستند که در دین‏داری گوی سبقت را از مردان ربوده‏اند.

برخی زنان در دین‏داری جلوتر از مردان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام عباس امینی در جمع مسئولان هیئات مذهبی بانوان شهرستان شاهرود در مسجد امام حسین(ع) مهدی‏آباد این شهر اظهار داشت: خداوند متعال همه عوامل سعادت و انحطاط بشر را برای زن و مرد مشترک قرار داده است.

استاد حوزه و دانشگاه‏های شاهرود با اشاره به اینکه اگر جهاد، هجرت، تقوا، ایثار، صبر و استقامت عامل سعادت باشند تفاوتی در دستیابی زن و مرد به این سعادت وجود ندارد، افزود: اگر غیبت، تهمت، دروغ و خیانت چیزهایی است که انسان را به ورطه نابودی می‏کشاند، باز هم تفاوتی میان زن و مرد نیست.

امینی با اشاره به اینکه زنانی در میان غیرمعصومان هستند که گوی سبقت را از مردان در دین‏داری ربوده‏اند، خاطرنشان کرد: یکی از این زنان، حضرت فاطمه معصومه(س) است که نه به دلیل انتساب ائمه که به دلیل علم، صبر، استقامت، جهاد و هجرت عظمتی یافته که کسی با او در این مقام برابری نمی‏کند.

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که فرمودند در آینده نه چندان دور دختری از نسل ما می‏آید به نام فاطمه بنت موسی که به شفاعتش همه شیعه می‏تواند وارد بهشت شود.

امام جمعه موقت شاهرود تأکید کرد: حضرت معصومه(س) هم مقام شفاعت دارد، هم مقام حدیث و هم اهل جهاد و هجرت است.

امینی یادآور شد: خانم‏های غیرمعصومی که عصمت کبری ندارند، اما عصمت صغری دارند از جمله حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت زینب کبری(س)، امام‏زادگان والامقامی هستند که نباید آنها را فراموش کرد؛ چراکه همانند مشعل نوری، راه هدایت به سمت ائمه را روشن می‏کنند.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول