اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار بوشهر:

کاهش خسارت‎های بلایای طبیعی در بوشهر نیازمند اصلاح ساختارهاست

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار بوشهر گفت: کاهش خسارت‌های ناشی از بروز بلایای طبیعی در استان بوشهر نیازمند اصلاح ساختارهاست.

کاهش خسارت‎های بلایای طبیعی در بوشهر نیازمند اصلاح ساختارهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رسول زارعی صبح امروز در نشست با مدیران استان بوشهر اظهار داشت: مجموعه تحولات ایجاد شده در استان بوشهر در همه حوزه‎ها در طی سال‎های اخیر موجب شده برای فراهم کردن زیرساخت‎های لازم برای این تحولات در آینده برنامه‎ریزی اصولی داشته باشیم.

وی افزود: استان بوشهر به دلیل برخورداری از ساحلی طولانی همواره در معرض بروز حوادث‎های دریایی زیادی از جمله سونامی و گردبادهاست و این امر شرایط خاصی را برای این استان فراهم کرده است.

زارعی ادامه داد: به برکت مجموعه اقدامات ارزشمندی که دولت در این استان بویژه در حوزه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی انجام داده رتبه صنعتی استان بوشهر از 26 به پنج رسیده است و این امر در عین حالی که مایه افتخار است باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا حوادث و خطرات این حوزه را نیز پیش‌بینی و برای آن تدابیری اتخاذ کنند.

معاون برنامه‎ریزی استاندار بوشهر یادآور شد: استان بوشهر یکی از مناطق زلزله‎خیز است و به دفعات زیاد شاهد وقوع زلزله در مناطق مختلف استان بوده‎ و هستیم ضمن اینکه وقوع سیل نیز همواه شهرها و روستاهای استان بوشهر را تهدید می‎کند.

زارعی بیان کرد: کاهش شدید بارندگی، سرمازدگی محصولات، بروز پدیده خشکسالی، برداشت‎های بی‏رویه از سفره‎های زیرزمینی و وجود ریزگردها از دیگر حوادث و بلایای طبیعی است که استان بوشهر با آنها مواجه است و برای پیشگیری، مدیریت و کنترل و کاهش خسارت‎های ناشی از این حوادث باید اقداماتی اساسی و اصولی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: استان بوشهر همچنین بالاترین نرخ رشد جمعیت را در کشور دارد که حساسیت امر را بیشتر می‎کند.

زارعی خاطر نشان کرد: متولیان و مسئولان مربوطه باید با همدلی، هماهنگی، طراحی طرح‎های مناسب و کاربردی، برنامه‎ریزی‎های کوتاه مدت و درازمدت برای کاهش خسارت‎های ناشی از این حوادث و بلایا همت کنند.

معاون برنامه‎ریزی استاندار بوشهر گفت: آمادگی این را داریم که در حد امکان از پروژه‎ها و برنامه‎ها و اقدامات در این زمینه حمایت کنیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول