اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت:

نهادهای فرهنگی ازدواج آسان را در جامعه نهادینه کنند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: نهادها و اداره‌های مربوطه از جمله ارگان‌های تبلیغاتی و فرهنگی باید با کار کارشناسی و برنامه‌ریزی دقیق ازدواج آسان را در جامعه نهادینه کنند.

نهادهای فرهنگی ازدواج آسان را در جامعه نهادینه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمود معناصری ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی ازدواج جوانان در این شهرستان اظهار داشت: با ابراز تأسف یکی از مسائلی که امروز جوانان را با مشکل مواجه کرده است، بحث ازدواج است.

وی افزود: زمانی که بحث ازدواج به میان می‌آید، همه تصور می‌کنند که با هزینه‌های سنگین و خرج‌های کلان روبه‌رو می‌شوند.

معناصری شغل، خانه و ماشین را از لوازم زندگی دانست و تصریح کرد: اما امروز وجود این موارد برای تشکیل یک زندگی به فرهنگ جامعه تبدیل شده و مشکلات بسیاری را فراهم آورده است.

وی ابراز داشت: وجود این سخت‌گیری‌ها که توسط جامعه و خانواده‌ها بر جوانان تحمیل شده است از مهم‌ترین دلایل افزایش سن ازدواج است.

معناصری عنوان کرد‌: تاکنون جلسه‌ها و برنامه‌های زیادی در راستای رفع این مشکل در اداره‌ها و نهادهای مربوطه برگزار شده است، اما می‌طلبد با راهکارهای مناسب زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم آورد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: امروز دشمنان در جنگ نرمی که به راه انداخته، فرهنگ غرب را با استفاده از تبلیغات مبتذلی که در ماهواره‌ ارائه می‌کنند به جوانان القا می‌کنند تا بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

معناصری با تأکید بر اینکه مادیات هرگز خوشبختی نمی‌آورد، بیان داشت: وجود مهریه‌های سنگین و نامعقول به سد بزرگی در مقابل ازدواج جوانان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دین اسلام توصیه‌های مهمی در بحث ازدواج کرده است، اذعان داشت: با توجه به اینکه ما مسلمان هستیم و آموزه‌های دینی ما در این زمینه سفارش‌های بسیار مفیدی را ارائه کرده است، باید تلاش کنیم تا این فرهنگ اشتباه را تغییر دهیم و طبق موازین اسلامی رفتار کنیم.

معناصری خاطرنشان کرد: اگر نگاهی دینی، اسلامی، انسانی، اخلاقی یا منطقی به این مسئله داشته باشیم، درمی‌یابیم که عوامل افزایش سن ازدواج بسیار غیرعقلانی است.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد ناهنجاری‌های سطح جامعه توسط جوانان رخ می‌دهد، اظهار داشت: طبق بررسی‌های به عمل آمده، عمده‌ترین عامل این مسئله بالا رفتن سن ازدواج عنوان شده است.

معناصری تصریح کرد:‌ نهادها و اداره‌های مربوطه از جمله ارگان‌های تبلیغاتی و فرهنگی باید با کار کارشناسی و برنامه‌ریزی دقیق ازدواج آسان را در جامعه نهادینه کنند.

وی افزود: همچنین اداره‌هایی که دارای سالن هستند، می‌توانند با در اختیار قرار دادن آن‌ها برای ازدواج جوانان بخشی از هزینه‌های آنان را کاهش دهند.

معناصری عنوان کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت نیز باید از روحانیانی که در مناسبت‌های مختلف در شهرها و روستاها حضور می‌یابند، درخواست کنند تا در زمینه ازدواج آسان سخنرانی داشته باشند.

وی ابراز داشت: ازدواج‌های دانشجویی نیز با هدف درست و مقدس باید همواره دنبال شوند تا فرهنگ اینگونه ازدواج‌ها در میان جوانان گسترش یابد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی می‌توانند در ترویج این فرهنگ بسیار مؤثر باشند.

معناصری با بیان اینکه ای کاش جوانان ما می‌دانستند، ازدواج‌هایی که شهدای ما داشتند، چگونه بر اساس ساده‌زیستی و قناعت برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: باید این الگوها به جای ازدواج‌های میلیاردی برای جوانان بازگو شود. 

وی اذعان داشت: باید به فرهنگ ازدواج آسان اعتقاد پیدا کرده و آن را باور کنیم تا بتوانیم در ترویج آن نقشی اساسی داشته باشیم.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول