اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیسیون امور بانوان جیرفت:

باور جوانان باید نسبت به هزینه‌های ازدواج تغییر داده شود

خبرگزاری فارس: مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری جیرفت گفت: باید قناعت و ساده‌زیستی را به جوانان آموزش و باور آنها را نسبت به هزینه‌های سنگین ازدواج تغییر داد تا زندگی آرامی داشته باشند.

باور جوانان باید نسبت به هزینه‌های ازدواج تغییر داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، شفیقه شفیعی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی ازدواج جوانان در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به افزایش سن ازدواج باید تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای بحث تشکیل خانواده همکاری کنند.

وی افزود: دو مؤسسه خیریه دارالریاحین و مکتب‌الزهرا (س) در راستای تهیه جهیزیه جوانان به ویژه ایتام و روستاییان فعالیت می‌کنند که تاکنون توانسته‌اند، زندگی‌های بسیاری را سر و سامان دهند.

شفیعی تصریح کرد:‌ با ابراز تأسف به دلیل چشم و هم‌چشمی خانواده‌ها حتی کسانی که درآمد چندانی ندارند در بحث مهریه و جهیزیه هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید قناعت و ساده‌زیستی را به جوانان آموزش دهیم، ابراز داشت: ما برگزاری کارگاه‌های آموزش همسرداری و خانه‌داری به زوج‌های جوان را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

شفیعی عنوان کرد:‌ طبق برآوردهای انجام شده، بسیاری از اختلافات موجود زوج‌های جوان در سطح شهرستان جیرفت ناشی از عدم وجود جهیزیه است.

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری جیرفت گفت: به همین دلیل می‌طلبد، باور جوانان را نسبت به هزینه‌های سنگین ازدواج تغییر داد تا زندگی آرامی داشته باشند.

شفیعی بیان داشت: پسران نیز باید سطح توقع خود را در ازدواج کاهش داده و تنها به دنبال وضعیت مادی خوب همسر آینده خود نباشند.همکاری مردم و مسئولان در راستای نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در میان خانواده‌ها می‌تواند، راهگشای مشکلات ازدواج جوانان باشد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول