اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از هفته هنر مازندران گزارش می‌دهد

تجلیل از 12 هنرمند سرشناس مازندران

خبرگزاری فارس: در مراسم افتتاحیه هفته هنر مازندران از 12 هنرمند شناخته شده مازندران تجلیل شد.

تجلیل از 12 هنرمند سرشناس مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، در مراسم افتتاحیه هفته هنر مازندران از هنرمندان و فرهیختگان مازندرانی از جمله هنرمندان و فرهیختگان تنکابن و عباس‌آباد نیز که در آن حضور داشتند تقدیر به عمل آمد.

صفرعلی اوجانی به عنوان محقق برتر و نمایشنامه‌نویس و حسین طوسی‌نژاد به عنوان مجسمه‌ساز از تنکابن و همچنین منوچهر ستوده از سلمانشهر شهرستان عباس آباد از محققان و پژوهشگران فرهیخته و برتر کشور و چهره ماندگار سال‌های پیشین دارای تألیفات و آثار فراوان علمی پژوهشی در حوزه فرهنگ و تاریخ که از جمله مهم‌ترین آنها اثر مشهور وی از آستارا تا استرآباد است توسط سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار گرفتند.

* اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری خاص استان

محسن رضایی سرپرست اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن و عباس‌آباد با اعلام این خبر در گفت‌وگو با فارس گفت: در این مراسم که با حضور سید‌ محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه‌آبادی معاون امور هنری وزارت ارشاد و همچنین استاندار و نمایندگان مازندران و دیگر مسئولان این استان در کاخ نیاوران تهران همراه بود علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری خاص استان اجرای امیری‌خوانی عبدالحسین مختاباد هنرمند مازندرانی از دیگر برنامه‌های این مراسم با شکوه بود.

به گزارش فارس، در مراسم افتتاحیه هفته هنر مازندران از 12 هنرمند شناخته شده مازندران از جمله داوود رشیدی، سید عبدالحسین مختاباد، یونس خانلرزاده، علی عمرانی، سیداحمد طاهرپور، علی‌اصغر جهانگیری، حسین طوسی نژاد، صفرعلی اوجانی و منوچهر ستوده مورد تقدیر قرار گرفتند.

هفته هنر مازندران تا 19 مهر‌ماه جاری در کاخ نیاوران تهران ادامه دارد.

* هفته هنر مازندران خبرسازترین رویداد فرهنگی

هنرمندان مازندرانی توانستند توجه رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری کشور را به خود جلب کنند.

هفته هنر مازندران که از پانزدهم مهرماه در فرهنگسرای نیاوران کلید خورد، برای خبرنگاران شبکه‌های مختلف صداوسیما، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها پرجاذبه بود.

توانمندی‌های هنری مازندران توسط دوربین‌های بسیاری ثبت و ضبط شد و در صدر اخبار فرهنگی کشور قرار گرفت.

آیین افتتاحیه هفته هنر، یک شب خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را در نیاوران رقم زد و موجب شد تا علاقمندان در دو سالن و ایستاده به تماشایی داشته‌های هنری مازندران بنشینند.

غرفه‌های بومی جذاب، نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان، اجرای آیین‌های بومی توسط گروه‌های هنری، روایت ابزار و معماری بومی و پذیرایی‌های سنتی از زوایای مختلف مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

هفته هنر مازندران پس از آیین باشکوه افتتاحیه و انعکاس گسترده رسانه‌ای توجه پایتخت‌نشینان را به خود جلب کرد.

علاوه بر بخش‌های مختلف خبری، شبکه بین‌المللی خبر نیز برنامه صبح خبر خود را با دعوت از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به این رویداد اختصاص داد تا در برنامه‌ای زنده، اهمیت این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

رسانه‌های پایتخت معتقد بودند که به رقم سفرهای میلیونی و متعدد تهرانی‌ها به مازندران، هنوز زوایای مختلف فرهنگ و هنر این استان برای شهروندان پایتخت ناشناخته است.

مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز با تهیه گزارش‌های تصویری از هفته هنر مازندران بازتاب این رویداد را مورد توجه قرار دادند.

بازتاب این رویداد در مازندران نیز گسترده بود. صدا و سیمای مرکز مازندران در برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی به اطلاع‌رسانی هفته هنر پرداخت.

* هفته هنر خبر نخست رسانه‌های مازندران

آیین افتتاحیه هفته هنر، خبر نخست بخش‌های خبری سیمای شبکه تبرستان بود.

اکیپ برنامه شبانه، شبانگاه نیز از یک روز قبل در نیاوران مستقر شد و به ثبت و ضبط ابعاد مختلف این رویداد پرداخت که از امشب شاهد پخش آن خواهیم بود.

تعدادی از فعالان رسانه‌ای استان نیز با حضور در نیاوران سهم خود را در معرفی فرهنگ و هنر مازندران ادا کردند.

انعکاس گسترده این رویداد در تهران بیانگر جذابیت‌های هنر مازندران برای عموم ایرانی‌هاست که از مازندران تنها سرسبزی و سواحل دریا را در ذهن تصور می‌کنند.

هفته هنر این مدعا را به اثبات رساند که هنرهای بومی و معاصر هنرمندان مازندرانی می‌تواند علاوه بر احیای هویت ناب مردمان این دیار، توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود معطوف سازد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول