اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیلمی که احترام به طبیعت را به کودکان آموزش می‎دهد

احترام به حیوانات در دامنه‎های سفید

خبرگزاری فارس: فیلم دامنه‌های سفید به کارگردانی محمدابراهیم معیری قصد دارد عشق به حیوانات و احترام به طبیعت را به کودکان آموزش بدهد.

احترام به حیوانات در دامنه‎های سفید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فیلم دامنه‌های سفید به کارگردانی محمدابراهیم معیری و تهیه‌کنندگی بنیاد سینمایی فارابی در ژانر کودک تولید شده است.

این فیلم با دلچسبی که برای کودکان تدارک دیده است، قصد دارد عشق به حیوانات و احترام به طبیعت را به کودکان آموزش بدهد.

این فیلم داستان یک عقاب باستانی را روایت می‎کند، که در دام سارقان اسیر می‎شود و خانواده‎ای در تکاپوی نجات این عقاب بر می‎آیند.

فرشید نواب از بازیگران این فیلم معتقد است، فیلم دامنه‌های سفید فیلمی عاشقانه و شاعرانه است، این عشق میان دو انسان نیست بلکه در واقع محور عشق این فیلم حیوانات و طبیعت است، چیزی که کمتر در سینمای ایران، به خصوص در ژانر کودک به آن پرداخته شده است و دامنه‎های سفید قصد دارد نگاهی به بازگشت به طبیعت و خداوندی که مظهر زیبایی طبیعت است، داشته باشد.

زوج هنری این فیلم یعنی فرشید نوابی و الهام چرخنده پس از سال‎ها دوری از سینما در قاب تصویری دامنه‎های سفید قرار گرفتند.

فیلم دامنه‎های سفید به کارگردانی محمدابراهیم معیری و تهیه‌کنندگی بهروز شاد در روز اول برگزاری بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سینما سپاهان روی پرده می‎رود.

لوکیشن این فیلم هم در شمال و هم در جنوب بوده است، مهدی میامی، علیرضا اوسیوند، هادی دیباجی،‌ الهام چرخنده و بازیگران نوجوانی چون ملیکا ناظری و سهند جاهدی در این فیلم نقش‌آفرینی می‎کنند و تدوین فیلم توسط حسن حسن‌دوست انجام شده و امیرحسین قاسمی صداگذاری آن بر عهده داشته است، همچنین ناصر شکرایی موسیقی فیلم دامنه‎های سفید را ساخته است.

این فیلم در شمال و جنوب ایران اتفاق می‌افتد. این فیلم درباره نخستین سرزمینی که از دریاها برآمده دماوند و رشته کوه البرز است که گفته‌اند طلوع از آنجا آغاز و غروب در آنجا رخ می‌نماید و سیمرغ از آنجا پروازش را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول