اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی:

66 درصد آسیب‌دیدگان زلزله ارسباران کودکان و زنان بودند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: 66 درصد از آسیب‌دیدگان زلزله اخیر زنان و کودکان بودند و 36 کودک در این حادثه سرپرست خود را از دست دادند.

66 درصد آسیب‌دیدگان زلزله ارسباران کودکان و زنان بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نسرین پیرسمساری بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه کودکان بی‌سرپرست در حال حاضر با حمایت دولت پیش اقوام درجه اول خود زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته بحران زنان و کودکان برای رسیدگی به وضعیت روحی آسیب‌دیدگان زلزله اخیر در استان خاطرنشان کرد: کارشناسان این کمیته که برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده است، به مدت 15 روز از زمان وقوع زمین‌لرزه در این مناطق استقرار یافته و به یاری زنان و کودکان آسیب‌دیده پرداختند.

پیرسمساری با تاکید بر رونق شرایط کارآفرینی بانوان در مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: شرایط مناسب برای کارآفرینی تحت تاثیر حادثه زلزله قرار گرفته و برخی مشکلات روانی و اجتماعی را به وجود آورده است و به همین خاطر در تلاش هستیم با همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها شرایط کارآفرینی زنان مناطق زلزله‌زده را به حالت عادی برگردانیم.

حل مسائل اجتماعی با تقویت احکام و آموزه‌های دینی

پیرسمساری تشکیل اتاق‌های فکر با حضور اصحاب رسانه در خصوص ساخت برنامه‌هایی با موضوع تحکیم بنیان خانواده و ارائه آموزش‌های لازم برای بانوان و خانواده‌ها را از دیگر برنامه‌های آتی دفتر بانوان و خانواده استانداری اعلام کرد.

وی افزود: اجرای طرح احکام‌آموزی زنان خانه‌دار و دختران در حال تحصیل برای نخستین بار در سطح استان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه و با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و آشنایی بیشتر بانوان با احکام شرعی و اعتقادی از دیگر برنامه‌های آتی است.

پیرسمساری تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با تقویت مسائل احکام حل می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در ادامه از برگزاری اجتماع عظیم بانوان در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) در تبریز و برگزاری همایش بزرگ ازدواج برای زوج‌های جوان خبر داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همچنین از برگزاری همایش خیّران استان برای تامین قسمتی از نیازهای ضروری زلزله‌زدگان به خصوص تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان همزمان با عید قربان خبر داد. 

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به فعالیت بنیاد توسعه کارآفرینی بانوان افزود: این بنیاد با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست در قالب کارآفرینی‌های مناسب با شأن بانوان و اشتغال خانگی زنان فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: این بنیاد با ایجاد اشتغال برای زنان بدسرپرست و سرپرست خانواده و با دایر کردن بازارچه‌های فصلی در حمایت از آنان و توسعه تولید ملی، گامی اساسی برداشته است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول