اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصصاصی فارس/

بیمه البرز مجری پوشش بیمه‌ای بیماران سرطانی شد

خبرگزاری فارس: رئیس بیمه البرز شعبه مازندران اعلام کرد: بیمه البرز مجری پوشش بیمه‌ای بیماران سرطانی شد.

بیمه البرز مجری پوشش بیمه‌ای بیماران سرطانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سَرَطان یا چَنگار بیماری‌ای است که در آن سلول‌های بدن در یک تومور بدخیم به طور غیرعادی تقسیم و تکثیر می‌شوند و بافت‌های سالم را نابود می‌کنند.

سلول‌های سرطانی از سازوکارهای عادی تقسیم و رشد سلول‌ها جدا می‌افتند. علت دقیق این پدیده نامشخص است، ولی احتمال دارد عوامل ژنتیکی یا عوامل بیرونی هم‌چون ویروس و مواد سرطان‌زا موثر باشد. در یک جاندار سالم، همیشه بین میزان تقسیم سلول، مرگ طبیعی سلولی و تمایز یک تعادل وجود دارد.

سرطان شامل همه انواع تومورهای بدخیم می‌شود که در پزشکی آنها را بیشتر با نام نئوپلاسم می‌شناسند.

احتمال بروز سرطان در سنین مختلف وجود دارد ولی احتمال بروز سرطان با افزایش سن زیاد می‌شود. سرطان باعث 13درصد مرگ‌ها است.

بر اساس گزارشی رسمی 7٫6 میلیون نفر بر اثر سرطان در سال‌های نه چندان دور مرده‌اند.

برای پوشش بیمه‌ای بیماران سرطانی هنوز کار خاصی انجام نشده است، ولی اخیراً بیمه البرز اقدام به این کار کرده است.

ابلاغ اداری اجرای این طرح به مازندران هم رسیده است.

* شیوع بیماری سرطان در استان مازندران

محمود محمودیان رئیس بیمه البرز شعبه مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری به شیوع بیماری سرطان در استان اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه بیمه البرز سعی دارد بخشی از جبران خسارت‌ها و هزینه‌های درمانی بیماران سرطانی را در درازمدت حل کند، خاطرنشان کرد: بیمه البرز مجری پوشش بیمه‌ای بیماران سرطانی تعیین شد.

رئیس بیمه البرز شعبه مازندران با اعلام اینکه حق بیمه این نوع خدمت از صفر تا 60 سال در نظر گرفته شده، یادآور شد: کسانی می‌توانند از پوشش بیمه‌ای البرز استفاده کنند که در گذشته سابقه بیماری سرطان نداشته باشند.

این مسئول شرایط سنی دریافت‌کنندگان خدمات این نوع بیمه را در 10 ردیف سنی عنوان کرد و ادامه داد: مبالغ حق بیمه پوشش هزینه‌ای بیماران سرطانی به صورت یک‌جا و اقساطی پذیرفته می‌شود.

* اجرای طرح در مازندران آغاز شد

این مسئول با اعلام اینکه درصد تخفیفات بر اساس تعداد گروه‌های متقاضی تعیین می‌شود، گفت: در یک خانواده اگر تعداد استفاده‌کنندگان از این بیمه از دو نفر بیشتر شود پنج درصد تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

وی اعلام کرد: برای گروه‌های متقاضی 201 تا 500 نفره تخفیف 10 درصدی، برای گروه‌های 501 تا یک‌هزار نفره 15 درصد تخفیف و برای گروه‌های بیش از یک‌هزار نفر، 20 درصد تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

رئیس بیمه البرز شعبه مازندران از ابلاغ اجرایی دستورالعمل صدور بیمه نامه‌ها و الحاقیه‌های جبران هزینه‌های درمان سرطان خبر داد و اذعان داشت: اجرای این طرح در مازندران آغاز شده است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول