اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

اعلام نتایج بررسی بیماری سرطان پوست تا یک سال آینده

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نتایج بررسی بیماری سرطان پوست و علل بروز آن در مازندران تا یک سال آینده اعلام می‌شود.

اعلام نتایج بررسی بیماری سرطان پوست تا یک سال آینده

سید ناصر عمادی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و متخصص بیماری‌های پوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری به انجام تحقیقات درباره بیماری‌های پوستی در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: در حال بررسی پنج ساله بر روی بیماری سرطان پوست و علل بروز آن در استان هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در حال بررسی پنج ساله بر روی بیماری سرطان پوست و علل بروز آن در استان هستیم.

وی افزود: در این بررسی سعی کردیم مشخص شود سرطان پوست در کدام منطقه، بین چه مشاغل، در چه سنین و جنسیتی رواج بیشتری دارد.

عمادی اظهار داشت: شش ماه تا یک سال آینده نتیجه تحقیقات اعلام شود.

این متخصص بیماری‌های پوست با بیان اینکه بیماری‌های پوستی از طریق عوامل بیرونی و داخلی بروز می‌کند، گفت: پوست یکی از نشانه‌های مهم برای هدایت پزشک در امر تشخیص و درمان بیماری است.

عمادی با تاکید بر اینکه پوست خط مقدم تشخیص بسیاری از بیماری‌های داخلی و عوامل تحریک‌کننده است، افزود: پوست بزرگ‌ترین ارگان بدن و اولین سد دفاعی بدن در برابر میکروب‌ها، قارچ‌ها و عوامل شیمیایی است.

وی بیشترین بیماری پوست را اگزما به ویژه در ناحیه دست و صورت اعلام کرد و بیان داشت: در دنیای کنونی به دلیل صنعتی شدن و تغییرات در مواد طبیعی، تحریکات پوستی نیز افزایش یافته است.

عمادی خطرناک‌ترین بیماری پوست را سرطان عنوان کرد و افزود: شایع‌ترین نوع سرطان پوست، سرطان بازال سل کارسینوم است.

این متخصص بیماری‌های پوست عوامل ژنتیکی، در معرض مدام عوامل سرطان‌زا قرار گرفتن و نیز عوامل تشدیدکننده را باعث افزایش سرطان پوست دانست و خاطرنشان کرد: در کشور ایران سرطان بازال سل کارسینوم  در کشاورزان و دامدارانی که در معرض مداوم  نور خورشید قرار دارند و یا دارای زخم‌های مزمن قدیمی هستند، بیشتر دیده می‌شود.

عمادی بر ارتباط بیماری و شغل افراد تاکید کرد و گفت: شناخت این دو عامل در جلوگیری از شیوع بیماری در سایر افراد نقش موثری دارد.

*اگزما شایع‌ترین بیماری‌ پوستی در مازندران

وی شایع‌ترین نوع بیماری پوست در مازندران را اگزمای پوستی و بیماری‌های عفونی قارچی دانست و گفت: یکی از دلایل عمده بروز بیماری عفونی قارچی در این استان رطوبت و تعریق است.

این متخصص پوست آموزش را در کاهش بیماری‌های پوستی موثر دانست و افزود: با آموزش و آگاه ساختن مردم از علل بروز بیماری‌های پوستی و نیز با ارائه خدمات مناسب می‌توان بروز بیماری‌ها را کاهش داد.

عمادی ادامه داد: رسالت ما تنها نوشتن نسخه نیست بلکه باید آینده بیماران را در برابر بیماری تعیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیماری ایدز نیز در پوست تاثیر می‌گذارد، گفت: سرطان پوست در ایران در بین افراد مسن مشاهده می‌شود این در حالی است که در افریقا به دلیل شیوع بیماری ایدز، این نوع سرطان در بین جوانان هم وجود دارد.

عمادی بیماری سالک را نیز یکی دیگر از بیماری‌های عفونی پوستی نام برد و افزود: این بیماری در مازندران وجود ندارد بلکه در مناطق کویری بیشتر دیده می‌شود.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول