اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران:

جشنواره‌های استانی علامه حلی توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از توسعه جشنواره‌های استانی علامه حلی استقبال می‌کند.

جشنواره‌های استانی علامه حلی توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا با اشاره به برگزاری جشنواره استانی علامه حلی در استان‌های تهران، اصفهان و خراسان در سال‌های اخیر تصریح کرد: برگزاری این جشنواره‌ها سبب استقبال بیش از پیش طلاب و شکوفا شدن استعدادها در این استان‌ها شد.

وی اضافه کرد: در صورتی که استان‌های دیگر نیز مقدمات کار را فراهم کنند، مرکز از برگزاری جشنواره علامه حلی در استان‌های دیگر هم استقبال می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت تولید علم و نوآوری در علوم دینی افزود: معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در همین راستا برنامه‌های دانش‌بنیان و کارشناسانه‌ای را در ترویج فرهنگ پژوهشی و تشویق طلاب و اساتید به نوآوری‌های علمی در دستور کار دارد.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران شرکت فعال در جشنواره علامه حلی ویژه طلاب با کمتر از 31 سال سن و جشنواره بانوی کرامت ویژه طلابی که شرایط حضور جشنواره علامه حلی را ندارند با هدف ایجاد رقابت علمی در حوزه‌های علمیه را از جمله این برنامه‌های دانش‌بنیان ذکر کرد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار پژوهشی برای ترویج فرهنگ کتاب و مقاله‌نویسی در 15 استان کشور در سال گذشته اضافه کرد: این کار با هدف تربیت طلاب مستعد در عرصه پژوهش انجام شد و امیدواریم مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران حداکثر تلاش خود را برای استفاده بهینه از این اعتبارات به کار ببرند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا حضور بانوان و موفقیت آنان در بخش پایان‌نامه سطح دو در جشنواره علامه حلی را تحسین‌برانگیز دانست و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در بخش کتاب و مقالات نیز باید تلاش بیشتری به کار گیرند تا در این دو عرصه نیز شاهد موفقیت بیشتر طلاب باشیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد بانوان شرکت‌کننده مقطع سطح سه در جشنواره علامه حلی حدود یک‌ دهم تعداد طلاب مقطع سطح دو است افزود: مهم‌ترین علت این امر کم بودن تعداد مدارس علمیه خواهران سطح سه است که امیدواریم با توسعه و تاسیس مراکز آموزش عالی سطح سه در استان‌های مختلف در تمام استان‌ها ضمن بهره‌مندی طلاب سطح دو از این مراکز و تربیت نیروی انسانی متخصص شاهد افزایش چشمگیر طلاب مقطع سطح سه در جشنواره علامه حلی باشیم.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول