اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

سهمیه 1700 واحدی اردبیل در مقاوم‌سازی مسکن مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: سهمیه این استان به عنوان یکی از ستادهای معین در بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی یک هزار و 700 واحد مسکن در 19 روستا است.

سهمیه 1700 واحدی اردبیل در مقاوم‌سازی مسکن مناطق زلزله‌زده

احمد حاج‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به زلزله مهیب آذربایجان شرقی و سه شهر اهر، هریس و ورزقان اشاره کرد و اظهار داشت: ما اولویت ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده را به واحدهای مسکونی با 60 تخریب قرار دادیم.

رئیس ستاد معین بازسازی مناطق زلزله‌زده اهر تصریح کرد: بر اساس همین اولویت یک هزار و 130 واحد مسکن روستایی در اولویت نوسازی و مقاوم‌سازی قرار گرفت به طوری که 121 اکیپ در منطقه حاضر شده و فعالیت‌های عمرانی را انجام می دهند.

عضو شورای مسکن استان اردبیل در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده گفت: ما یک هزار و 600 واحد را آواربرداری، 184 واحد را پی کنی و نزدیک یک هزار واحد را آرماتور بندی کردیم.

حاج‌علیزاده ادامه داد: در این رابطه 666 واحد را بتن‌ریزی کردیم و 400 دستگاه اسکلت پیچ و مهره‌ای را نیز در این مناطق نصب کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان داشت: سه ستاد معین در اهر مشغول فعالیت هستند که در تامین مصالح مورد نیاز آنها اقدامات پشتیبانی را شاهد هستیم.

وی از حمل یک میلیون و 100 هزار تن میل‌گرد و 3 میلیون و 31 هزار تن سیمان و همچنین 220 هزار واحد آجر سفال به منطقه خبر داد و افزود: این مصالح در ساخت و سازها مورد استفاده قرار گرفته است.

حاج‌علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 55 دستگاه ماشین‌آلات به صورت شبانه‌روزی در منطقه زلزله زده اهر خبر داد.

رئیس ستاد معین بازسازی مناطق زلزله‌زده اهر اظهار داشت: با توجه به اینکه فصل سرما فرا رسیده و شاید امکان ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی برای همه روستاییان فراهم نشود در کانکس‌ها و همچین اسکان موقف در پانل‌‌ها به عنوان سکونت‌گاه‌های موقت تعریف شده تا برخی از نارسایی‌ها در این حوزه برطرف شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول