اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه‌ نخست سال جاری در شهرستان اردستان

بیماران قلبی بیشترین آمار اورژانس غیرتصادفی را داشتند

خبرگزاری فارس: سرپرست فوریت‌های پزشکی شهرستان اردستان گفت: در شش ماهه‌ نخست سال جاری، بیماران قلبی با 22 درصد، بیشترین آمار موارد اورژانس غیرتصادفی را به خود اختصاص دادند.

بیماران قلبی بیشترین آمار اورژانس غیرتصادفی را داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، محمد گلی اظهار کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اردستان در شش ماهه‌ نخست سال جاری، تعداد یک هزار و 86 مأموریت شامل 352 مأموریت تصادفی و 734 مأموریت غیرتصادفی را انجام داده است.

وی، تعداد تصادفات شهری و جاده‌ای اردستان را در این مدت به ترتیب 134 و 203 مورد عنوان کرد و افزود: از 734 مأموریت غیرتصادفی، 567 مورد شهری، 62 مورد جاده‌ای و 105 مورد بین مراکز درمانی بوده است.

مسئول سرپرست فوریت‌های پزشکی شهرستان اردستان با اشاره به ثبت پنج حادثه‌ ویژه‌ اورژانسی شامل گازگرفتگی و تصادفات در نیمسال اول امسال، تصریح کرد: در این مدت، بیماری‌های قلبی با 22 درصد، داخلی 19 درصد، اعصاب و روان 16 درصد، تنفسی 13 درصد، سقوط 9 درصد و مسمومیت با هفت درصد، بیشترین آمار حوادث اورژانس غیرتصادفی را به خود اختصاص داده‌‌اند.

وی با بیان اینکه تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی اردستان در شش ماه نخست امسال موفق شدند سه مورد احیای موفق را به نام خود ثبت کنند، یادآور شد: در این مدت تعداد 150 نفر از پزشکان مامایی، بسیجیان و کارمندان ادارات شهرستان در دوره‌های آموزشی طرح بها شرکت کرده و با مهارت‌های احیای قلبی ریوی آشنا شدند.

وی اظهار کرد: کارشناسان اورژانس 115 این شهرستان در شش ماهه‌ نخست سال جاری 2 هزار و 78 ساعت استقراری داشتند که 800 ساعت مربوط به طرح امداد نوروزی، 70 ساعت برنامه‌های ملی و مذهبی، یک هزار و 202 ساعت امداد تابستانی و شش ساعت برای عید فطر بوده است.

به گزارش فارس، مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اردستان با برخورداری از پنج پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، یک اتاق فرمان و 34 کارشناس تخصصی در حال ارائه‌ خدمات فوریت‌های پزشکی به امداد خواهان حوادث و بیماران اورژانسی است.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول