اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام خبر داد

احداث 3 کتابخانه روستایی در شیروان چرداول

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: 3 کتابخانه روستایی در شیروان چرداول احداث می‌شود.

احداث 3 کتابخانه روستایی در شیروان چرداول

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نورالدین الیاسی صبح امروز در بازدید و دیدار با کتابداران و دانشجویان دانشگاه پیام‌نور سرابله اظهار داشت: کتابخانه‌ها کانون همایش صاحب نظران و موزه پر طراوت اندیشمندان است.

وی در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی ادامه داد: دنیای بزرگ کتاب و کتابخوانی به گروه خاص و ویژه‌ای تعلق ندارد و هر شخصی باید به کتاب و مطالعه به عنوان یک نیاز و احساس دائمی در بسط و گسترش آن بنگرد.

این مسئول اضافه کرد: با نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کتاب در همه تفکرات و اندیشه‌ها باعث رشد و تعالی اندیشه‌های ناب اسلامی خواهد شد و کتاب و کتابخوانی در رشد حیات اجتماعی تأثیر دارد.

الیاسی تصریح کرد: پرورش و تربیت خواندن از روزهای اول زندگی و کودکی در محیط خانه و خانواده‌ها باید شروع شود.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: اساس شکل‌گیری تمدن‌ها ریشه در رشد فکری و فرهنگی جوامع دارد و بدون رشد توسعه کتاب و کتابخوانی در جوامع نمی‌توان به رشد فرهنگی آن جامعه خوشبین بود.

این مسئول فرهنگی در استان ایلام ادامه داد: توسعه مطالعه ،کتاب و کتابخوانی در دانشگاه‌ها به عنوان مهم‌ترین مرکز علمی برای دانشجویان حائز اهمیت است و توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در دانشگاه‌ها باعث تبادل اطلاعات و سهولت در دسترسی به منابع و کتب برای دانشجویان است.

وی ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام را ضروری دانست و افزود: تخصیص و تجهیز مراکز مورد نظر به کتاب‌های تخصصی و نداشتن دغدغه در خصوص تهیه منابع و کتب نیز در دستور کار قرار دارد.

الیاسی تصریح کرد: شهرستان شیروان چرداول دارای پنج باب کتابخانه عمومی نهادی و چهار باب کتابخانه عمومی مشارکتی است.

وی ادامه داد: در سال جاری با مساعدت فرماندار شیروان چرداول و با اختصاص یک میلیارد ریال زمینه ساخت سه باب کتابخانه عمومی روستایی فراهم شده است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول