اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر نیرو:

114 سد بعد از برنامه چهارم توسعه در کشور احداث شد

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر نیرو گفت: بعد از برنامه چهارم توسعه، 114 سد در اقصی نقاط کشور احداث شد.

114 سد بعد از برنامه چهارم توسعه در کشور احداث شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد حاج‌رسولی‌ها، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با بیان اینکه سال آبی کشور چند روزی است که به پایان رسیده است، اظهار داشت: امسال در زمینه منابع آبی با کاهش 18 درصدی مواجه بوده‌ایم و این آمار در کشور بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون خشکسالی بر کشور حاکم است، افزود: در دوره آماری 44 ساله، 39 سال در وضعیت خشکی و بارش کم قرار داشته‌ایم.

حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: آب دیگر از مبحث مدیریتی خارج شده و ابعاد سیاسی و حاکمیتی و زیست محیطی پیدا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تامین آب عنوان کرد: در سطح کشور 107 طرح در حال اجرا داریم و 330 سد نیز احداث و بهره‌برداری شده است که 114 مورد آن بعد از برنامه چهارم توسعه کشور احداث شد.

حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: به طور میانگین در هر سال، هفت سد در کشور ساخته شده و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، می‌خواهیم سالی 12 سد یعنی هر ماه یک سد را افتتاح و بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به منابع آبی در استان یزد اظهار داشت: در یزد به دلیل شرایط خاص آب و هوایی، بالای 90 درصد تبخیر و تعرق داریم و بارندگی‌های صورت گرفته با توجه به وسعت استان که هفت درصد مساحت کشور را تشکیل می‌دهد، پاسخگو نیست.

مدیرعامل تودیع شده شرکت آب منطقه‌ای استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: هم‌اکنون در استان یزد 24 حلقه چاه برای مراتع استان ضروری تشخیص داده شده که عملیات اجرایی احداث آن در دست انجام است.

رضا راعی با اشاره به خط دوم انتقال آب در استان یزد بیان کرد: خط دوم آبرسانی به استان یزد 355 کیلومتر است که دو کیلومتر لوله اجرا شده و 70 کیلومتر کارشناسی مسیر شده است که تا سقف هزار و 700 میلیارد تومان با تفاهم‌نامه آبفا به تصویب رسیده است.

وی همچنین به تشریح عملکرد مدیریتی خود در طول دوران تصدی مدیریت آب منطقه‌ای پرداخت و افزود: کمیته تخصیص منابع آب در یزد تشکیل شده تا بر حسب نیاز به مزارع و دامداری‌ها آب تخصیص دهند.

در این مراسم از تلاش‌های رضا راعی تقدیر و حسین غفوری به عنوان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول