اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان خدابنده:

احداث سد تالوار موجب توسعه بخش کشاورزی خدابنده می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خدابنده گفت: احداث سد تالوار موجب رشد و شکوفایی بخش کشاورزی شهرستان خدابنده و منطقه می‌شود.

احداث سد تالوار موجب توسعه بخش کشاورزی خدابنده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نورالدین رفیعی پیش از ظهر امروز در مراسم بازدید از عملیات اجرایی سد تالوار اظهار کرد: احداث پروژه سد تالوار موجب برکات بسیاری برای منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه بخش کشاورزی در منطقه تالوار از جمله نتایج احداث این سد است، اضافه کرد: باید به عملیات اجرایی سد تالوار سرعت بخشیده شود.

فرماندار شهرستان خدابنده تصریح کرد: با احداث سد تالوار 24 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی همچنین ادامه داد: احداث این سد موجب جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی موثر می‌شود.

همچنین در ادامه این بازدید مدیر اجرایی طرح سد تالوار گفت: آبگیری سد تالوار با حجم مخزن 500 میلیون متر مکعب، امسال آغاز می‌شود.

هاشمی‌کیا گفت: با احداث و تکمیل سد تالوار، آب 32 هزار هکتار از اراضی دیم استان‌های زنجان و کردستان و سالانه 98،5 میلیون متر مکعب آب شرب شهرهای همدان، قروه، خدابنده، زرین‌‌آباد و روستاهای شهر گرماب از آب این سد تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون برای این طرح یک هزار و 48 میلیارد ریال هزینه شده است، اضافه کرد: اعتبار مصوب سال جاری 291 میلیارد ریال است.

مدیر اجرایی سد تالوار گفت: اجرای این طرح موجب اشتغالزایی برای 20 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ساخت سامانه انتقال آب و فاز اول شبکه‌های آبیاری و زهکشی سد از تیر ماه سال 88 آغاز شده است، اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی خط انتقال آن 52 درصد و اعتبار سال جاری شبکه‌های آبیاری و زهکشی آن 212 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

لازم به ذکر است، این سد از نوع خاکی با هسته رسی، ارتفاع از پی 85 متر، عرض تاج 12 متر، طول تاج 529 متر و طول دریاچه 22 کیلومتر که سالیانه 231 میلیون مترمکعب آب را تنظیم می‌کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول