اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به نوسانات قیمت در بازار

تسهیلات بانکی به کشاورزان پرداخت نمی‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس مکانیزاسیون اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به نوسانات قیمت در بازار، تسهیلات بانکی به منظور خرید ماشین‌آلات کشاورزی به کشاورزان پرداخت نمی‎شود.

تسهیلات بانکی به کشاورزان پرداخت نمی‎شود

روح‌الله فاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر پرداخت اعتبارات بانکی به کشاورزان متوقف شده است.

وی با اشاره به علت عدم پرداخت تسهیلات به کشاورزان، گفت: عدم پرداخت تسهیلات کشاورزی در بخش ماشین‌آلات کشاورزی نبود ثبات قیمت‌ ماشین‌‌آلات کشاورزی است، برهمین اساس از معرفی کشاورزان به بانک‌های عامل خودداری کرده‌ایم.

فاطمی از اختصاص 2 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به‌منظور خرید ماشین‌آلات کشاورزی خبر داد و گفت: در حال حاضر این اعتبارات تخصیص داده شده است، اما به دلیل ذکر شده از پرداخت این تسهیلات به کشاورزان معذوریم.

رئیس مکانیزاسیون اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با ثبات قیمت‌ ماشین‎آلات کشاورزی به طور قطع و یقین معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات کم‌بهره به شرکت‌های مکانیزاسیون، گفت: 385 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره نیز برای خرید ادوات خاک‌ورز حفاظتی و کشت مستقیم در اختیار شرکت‌های مکانیزاسیون قرار گرفت.

فاطمی با بیان اینکه به کارگیری دستگاه‌های حفاظتی در راستای نیل به کشاورزی پایدار است، اظهار داشت: در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل استفاده از کودهای شیمیایی و روش‌های نامناسب خاک‌ورزی، خاک فاقد حاصلخیزی است و کشاورزی حفاظتی موجب بهبود شرایط خاک، حفظ و حراست ساختمان خاک می‌شود و در آینده شاهد افزایش عملکرد و محصول خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد: در طی سال‌های اخیر با توجه به استقبال کشاورزان از روش‌های خاک‌ورز حفاظتی و کشت مستقیم امیدواریم در آینده کشاورزی استان بیشتر با استفاده از دستگاه‌های کشت مستقیم و خاک‌ورزهای حفاظتی انجام شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول