اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هلال احمر فارس تاکید کرد

لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی

خبرگزاری فارس: معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس گفت: برای کاهش خسارات ناشی از بلایا و حوادث طبیعی نیازمند برنامه‌ریزی، آموزش و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی

حسین مذنب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: یکی از عوامل کنترل جمعیت در گذشته، عوامل طبیعی از جمله سیل و زلزله بوده که امروزه با توجه به برنامه‌های مدون جوامع در زمینه ارتقای سطح آگاهی افراد، تا حدودی این مشکل مهار شده است.

وی با اشاره به اینکه باید برای کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد، افزود: نحوه برخورد با حوادث و خطرات بلایای طبیعی می‌تواند تأثیر فراوانی داشته و سبب کاهش یا افزایش نتایج مخرب آن شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر فارس با بیان اینکه باید به سمتی برویم که زمینه بازتوانی مردم بعد از وقوع حوادث فراهم شود، اظهار داشت: از جمله موارد مقابله با حوادث غیرمترقبه بهره‌گیری از امکانات موجود بوده و برای تحقق این مهم باید اقدامات پیشگیرانه را قبل از وقوع حوادث و به منظور کاهش اثرات بلایای طبیعی صورت داد.

مذنب با بیان اینکه ایران از جمله 10 کشوری است که مورد تهدید بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حوادث طبیعی قابل پیش‌بینی نبوده و خسارات ناشی از این امر منجر به صدمات و زیان‌های سنگین مالی و جانی برای جامعه می‌شود باید با برنامه‌ریزی برای آموزش اقشار مختلف در این زمینه شرایط را برای بروز حوادث احتمالی آماده کرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر فارس با بیان اینکه برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی همکاری تمام دستگاه‌ها ضروری است، تصریح کرد: کاهش بلایای طبیعی نیازمند تدبیر و حضور مردم و همچنین آمادگی کامل تمام دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/ز20ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول