اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت هلال احمر خبر داد

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار به هلال احمر خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال احمر از اختصاص اعتبار 30 میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هلال احمر استان خبر داد.

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار به هلال احمر خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ظاهر رستمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار کرد: اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال نیز برای خرید تجهیزات پایگاه‌های استان اختصاص می‌یابد.

وی به سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر از 50 درصد پایگاه‌های استان بازدید کردیم و طبق این بازدیدها مشخص شد که پایگاه‌های جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی درجه یک هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر به دو درصد ذخیره انباری جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی در این راستا نیز از برنامه جلوتر است.

رستمی از خدمت‌رسانی 12 پایگاه در حال حاضر در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در سال‌های آتی شش پایگاه دیگر نیز به پایگاه‌های استان اضافه می‌شود.

وی به آبگرم معدنی فردوس اشاره کرد و افزود: امسال اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان نیز به این آبگرم اختصاص پیدا کرده و مقرر شده که یک پروژه ملی شود و از طریق جمعیت هلال احمر کشور مورد حمایت قرار گیرد.

این مسئول جمعیت هلال احمر ایران را جزو پنج کشور برتر جهان دانست و ادامه داد: منابع انسانی این جمعیت 2 میلیون نفر است و از این حیث رتبه نخست را داریم.

*بررسی امداد هوایی به صورت منطقه‌بندی

رستمی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره امداد هوایی تصریح کرد: این کار نیاز به هزینه زیادی دارد و به صورت منطقه‌بندی برای هر استان بررسی می‌شود.

وی از وجود 32 مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: 11 هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر از وجود ارتباطی تنگاتنگ بین رسانه‌ها با جمعیت هلال احمر خبر داد و یادآور شد: هر کشوری که از جمعیت هلال احمر ایران کمک بخواهد با روی باز آن را می‌پذیریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز از اجرای پایلوت طرح توسن در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این طرح به معنای تیم واکنش سریع نجات است که برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

محمدرحیم شهریاری تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح روستاییان که بیشتر در معرض آسیب قرار دارند آموزش‌های لازم را برای مقابله با حوادث فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول