اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

دهیاران نسبت به تغییر کاربری‌ اراضی کشاورزی سکوت نکنند

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دهیاران این است که هیچگاه در برابر تغییر کاربری اراضی کشاورزی سکوت نکنند.

دهیاران نسبت به تغییر کاربری‌ اراضی کشاورزی سکوت نکنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید ناصر رضایی  عصر امروز در حاشیه نشست مشورتی با دهیاران بخش مرکزی کهگیلویه اظهار داشت: نشت مشورتی با دهیاران و اعضای شورای روستاها گامی مؤثر در جهت رفع مشکلات و آسیب‌شناسی مسائل پیش روی توسعه روستاها به شمار می‌رود.

فرماندار کهگیلویه نقش دهیاران در مدیریت روستاها را بسیار مهم و اثرگذار دانست و ابراز داشت: دهیاران به عنوان رابط بین مردم و مسئولان ایفاگر نقشی مهم هستند.

وی تعامل و ارتباط تنگاتنگ دهیاران با مردم را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: دهیاران باید بکوشند از طرق مختلف با اقشار روستایی تعامل و ارتباط داشته باشند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد آگاه‌سازی مردم و مدیران از جایگاه دهیاران است.

رضایی در ادامه با اشاره به پدیده شوم سرقت سیم‌های برق و عوارض و مشکلاتی که در پی این مسئله به وجود آمده، بیان داشت: متأسفانه این مسئله به یکی از مشکلات اصلی منطقه تبدیل شده است.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به این‌که بیشتر این سرقت‌ها در مناطق دور افتاده و حوالی روستاها رخ می‌دهد، بیان داشت: همکاری و  ارتباط هر چه بیشتر دهیاری‌ها با نیروهای انتظامی و مراجع قضایی می‌تواند در کاهش و رفع این معضل بسیار موثر باشد.

رضایی در ادامه با بیان اهمیت و جایگاه عرصه‌های طبیعی و زمین‌های کشاورزی در رشد و رونق کشور ابراز داشت: دهیاران باید نسبت به تغییر کاربری زمین‌های زراعی و نیز تصرف غیر قانونی عرصه‌های طبیعی  حساسیت بیشتری به خرج دهند.

رضایی با بیان این‌که با تغییر و تحولاتی که در بدنه بهداشت و درمان کهگیلویه به وقوع پیوست، شاهد تحولات مثبت در این زمینه بوده‌ایم، عنوان کرد: دهیاران می‌توانند با ارتباط با شبکه بهداشت و درمان و نیز تعامل با مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت نسبت به انعکاس مشکلات بهداشتی و رفع آن‌ها تاثیرگذارتر باشند.

وی در پایان خلاقیت، نوآوری و حفظ روحیه تعامل و استفاده از خرد جمعی را  مهم‌ترین شاخصه‌های یک دهیار دانست و  اظهار داشت: دهیار خوب و  به روز می‌تواند منشأ تحولات و پیشرفت‌های اساسی در روستاها باشد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول