اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فجر فارس خبر داد

حضور 120 ناشر کشور در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فجر فارس از حضور 120 ناشر از سراسر کشور در سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در فارس خبر داد.

حضور 120 ناشر کشور در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین غیب‌پرور عصر امروز در نشست خبری سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: ناشران معتبری از سراسر کشور غرفه‌های خود را در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس فارس تحویل گرفته و 6 هزار عنوان کتاب را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

فرمانده ارشد سپاه استان فارس با بیان اینکه بحث کتاب و کتابخوانی همواره مورد تایید مقام معظم رهبری بوده و هست، بیان کرد: جامعه علمی ادبی استان فارس با تکیه بر فرهنگ غنی ایرانی در خدمت به فرهنگ اسلام خدمات قابل توجهی را انجام داده و باید در بحث کتاب نیز حضور پررنگی داشته باشد.

به گفته وی، جهانیان مردم فارس را به ادب و فرهنگ می‌شناسند و حتی اینکه اسلام توسط شیرازی‌ها وارد شرق آفریقا شد به سبب فرهنگ و ادب مردم این دیار بود.

غیب‌پرور تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ارتباط مردم فارس با ساحت مقدس آموزه‌های اسلام گسترده‌تر شد و 14 هزار و 600 شهید این استان موید این موضوع است.

وی ابراز داشت: با انگیزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه فرهنگ کتابخوانی از فردا جمعه، 21 تا 28 مهرماه جاری سومین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برای نخستین سال در خراسان‌رضوی و در سال دوم در اصفهان برگزار شد و اکنون سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران میزبان سومین دوره این نمایشگاه است.

وی برگزاری این نمایشگاه را عرصه‌ای برای همگرایی و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی این استان دانست و اضافه کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری و به ویژه مدیرکل اجتماعی استانداری فارس، شهرداری شیراز و به ویژه معاون فرهنگی آن، صدا و سیمای مرکز فارس و آموزش و پرورش این استان در برگزاری این نمایشگاه نقش ایفا کرده‌اند.

غیب‌پرور ادامه داد: در جمع ناشران حضور یافته در نمایشگاه، ناشران استانی نیز حضور دارند و از جمله انتشارات کنگره شهیدان این استان را می‌توان نام برد.

وی اضافه کرد: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه 10 عنوان کتاب جدید نیز رونمایی می‌شود.

به گفته وی، کتاب‌های نمایشگاه در زمینه‌هایی مانند تاریخ دفاع مقدس، رمان، شعر، داستان کوتاه و بلند، تحقیق و پژوهش، زندگی‌نامه و دایرة‌المعارف به مردم عرضه می‌شود.

غیب‌پرور اظهار داشت: جلسات نقد کتاب، جلسات بصیرت‌افزایی با حضور اندیشمندان و اساتید دانشگاه، بیان تاریخ شفاهی جنگ توسط فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس، غرفه‌های کودکان و نوجوانان و غرفه‌های مشاوره برای جوانان از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول