اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه اردبیل:

راهیان نور استمرار فرهنگ ناب دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه اردبیل گفت: اعزام کاروان راهیان نور استمرار فرهنگ اصیل دفاع مقدس و ارزشمند ایثار و شهادت است.

راهیان نور استمرار فرهنگ ناب دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم تیموری ظهر امروز در گردهمایی معاونان و مربیان پرورشی و دست‌اندرکاران اجرای کاروان راهیان نور دانش‌آموزی در اردبیل اظهار داشت: کاروان راهیان نور حرکتی خود‌جوش در مسیر استمرار فرهنگ ایثار و شهادت بود که با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری از سال 79 و با حضور معظم له در مشهد الشهدای ایران آغاز شده و همچنان استمرار دارد.

وی توسعه و گسترش این اقدام فرهنگی ـ تربیتی را حرکتی مبارک و شایسته در انتقال این فرهنگ اصیل به نسل‌های آینده توصیف کرد و یادآور شد: امروز دانش‌آموزان ما برای آشنایی عملی با اصول دفاعی و در قالب درس آمادگی دفاعی عازم این مناطق می‌شوند تا آموخته‌های خود را به صورت واقعی و عملی عینیت ببخشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده سپاه اردبیل خاطرنشان کرد: از دو سال پیش در قالب درس آمادگی دفاعی در مقطع دوم متوسطه این اعزام‌ها انجام شده و از سال گذشته نیز در کنار برادران، خواهران دانش‌آموز نیز در این مناطق حاضر می‌شوند.

تیموری گفت: هدف ما از  این برنامه آشنا کردن نسل امروز با فرهنگ ایثار و گذشت است که امیدواریم اثرات مثبت و شایسته‌ای را به دنبال داشته باشد.

این مسئول انتقال ابن فرهنگ را در حفظ آرمان‌های اسلامی و تداوم فرهنگ عاشورایی بسیار مثبت و سازنده توصیف کرد و افزود: دانش‌آموزان از اولین ساعات اعزام برای این برنامه فرهنگی حتی از داخل مدرسه با آموزه‌های مختلف از دوران جنگ آشنا شده و در قالب 13 نفر به شکل یک گروه که با نام شهدا گروهشان مزین می‌شود آماده حضور در مناطق عملیاتی می‌شوند.

فرمانده سپاه اردبیل بیان داشت: در این رفت و برگشت دانش‌آموزان در قالب مسابقه رهاورد نور خاطرات و سفرنامه خود را تهیه می‌کنند و ما آنها را جمع‌بندی کرده و در قالب یک کتاب انتشار می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تیموری در پایان سخنان خود مدت سفر کاروان راهیان نور را پنج روز اعلام و تصریح کرد: راویان آشنا در طول سفر خاطراتی را نقل کرده و فیلم‌های مستند و سینمایی نیز از دوران جنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول