اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد

احداث 2 هزار مسکن معلولان در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی گیلان از ساخت ۲ هزار مسکن برای تمام معلولان زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد.

احداث 2 هزار مسکن معلولان در گیلان

کیانوش کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت در آستانه فرا رسیدن 24 مهر روز جهانی عصای سفید، اظهار کرد: این روز برای نابینایان نامگذاری شده است.

وی دلیل نابینایی افراد را مادرزادی و یا بیماری‌های چشمی ذکر کرد و افزود: در گیلان تعداد 2 هزار و 303 نابینا و کم‌بینا زیرپوشش بهزیستی استان هستند که خدمات مختلفی به آنها ارائه می‌شود.

این مسئول درباره ارائه خدمات بهزیستی به نابینایان و کم‌بینایان ابراز کرد: افراد کم‌بینا از خدمات عینک و تجویز آن استفاده می‌کنند و برای نابینایان مطلق نیز آموزش خط بریل انجام می‌شود.

وی برخی‌ آموزش‌ها را جهت‌یابی دانست و تصریح کرد: سه مرکز NGO نابینایان در استان فعالیت می‌کنند که یکی از آنها در زمینه ورزش نابینایان است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه خدمات به نابینایان از طریق این مراکز ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: بحث اشتغال و مسکن مهم‌ترین مسئله و مشکل این قشر از جامعه است.

وی از افزایش رشد ساخت مسکن برای معلولان زیرپوشش بهزیستی استان خبر داد و یادآور شد: اکنون 2 هزار مسکن برای تمام معلولان زیرپوشش بهزیستی گیلان در دست ساخت است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تصریح بر همکاری مسئولان در ایجاد اشتغال این افراد بیان کرد: اشتغال افراد نابینا مهم‌ترین مشکل است و در این راستا نیازمند کمک مسئولان هستیم.

به گفته وی، در گیلان یک‌هزار و 32 نفر ناشنوا و 914 نفر نابینا به صورت مستمر از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول