اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد رتبه نخست پرداخت تسهیلات کشاورزی را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرکرد گفت: شهرستان شهرکرد رتبه نخست در پرداخت تسهیلات کشاورزی در استان را دارد.

شهرکرد رتبه نخست پرداخت تسهیلات کشاورزی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراد کاظمی ظهر امروز در نشست با کشاورزان این شهرستان، اظهار داشت: تصویب چهار طرح بزرگ تولیدی در بخش صنایع بسته‌بندی، کمپوت‌سازی میوه و احداث گلخانه با اعتباری معادل 49 میلیارد و 700 میلیون ریال موجب فراهم‌سازی بستر توسعه کشاورزی در این شهرستان می‌شود.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح‌ها علاوه بر افزایش تولید و ایجاد صنایع بسته‌بندی محصولات باغی، زمینه اشتغال 47 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر دیگر به صورت غیر مستقیم در این شهرستان فراهم می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه شهرستان شهرکرد رتبه نخست در پرداخت تسهیلات کشاورزی در استان را دارد، به ظرفیت‌های مطلوب در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: باید با تعامل، همدلی، کار علمی و کارشناسی زمینه شکوفایی این ظرفیت‌ها و همچنین ارتقای بخش کشاورزی فراهم آید.

فرماندار شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: تاکنون 281 طرح با اعتباری بیش از 700 میلیارد ریال در زمینه‌های تولیدی، صنایع بسته‌بندی، زنبورداری و دامپروری در این شهرستان به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به جایگاه بخش کشاورزی در اقتصاد ملی، گفت: کشاورزی به عنوان کهن‌ترین فعالیت تولیدی، مهم‌ترین فعالیت اقتصادی همه کشورهای جهان از سالیان گذشته تاکنون است، امروزه نیز بخش کشاورزی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه بخش غالب اقتصاد ملی به شمار می‌رود، به طوری که رشد و توسعه اقتصادی این کشورها ارتباط بسیار تنگاتنگی با توسعه کلی بخش کشاورزی آنها دارد و به عبارتی دیگر توسعه کشاورزی در چارچوب توسعه ملی کشور مورد بحث قرار می‌گیرد.

کاظمی با بیان اینکه بخش کشاورزی در جریان رشد و توسعه اقتصادی چند وظیفه مهم و اساسی بر عهده دارد، گفت: تامین غذا و امنیت غذایی برای جمعیت رو به رشد، تامین ارز خارجی برای وارد کردن کالاهای سرمایه‌ای از راه افزایش صادرات، عرضه مواد خام مورد نیاز صنعت و کمک به توسعه فعالیت‌های تولیدی وابسته از جمله وظایف بخش کشاورزی در جریان رشد و توسعه اقتصادی است.

وی تصریح کرد: تولید و صدور محصولات کشاورزی جنبه اشتغال‌زایی بیشتری دارد و توسعه فعالیت‌های مربوط به تولید و صدور این محصولات باعث رشد و شکوفایی بیشتر در اقتصاد ملی می‌شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول