اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز آموزشی علمی‌کاربردی خانه کارگر رشت عنوان کرد

ضرورت احداث پل هوایی برای دانشجویان مرکز علمی‌کاربردی رشت

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز آموزشی علمی‌کاربردی خانه کارگر رشت گفت: یک‌هزار و 200 دانشجو که برای رسیدن به این دانشگاه باید از خیابانی شلوغ عبور کنند به یک پل هوایی نیاز دارند.

ضرورت احداث پل هوایی برای دانشجویان مرکز علمی‌کاربردی رشت

غلامرضا مقدسی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه حدود 20 مرکز علمی‌کاربری در گیلان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: به دنبال تاسیس رشته‌های کارشناسی ارشد در مرکز علمی‌کاربردی خانه کارگر رشت هستیم.

وی نیاز به افزایش سطح علمی این مرکز آموزشی را ضروری دانست و گفت: دانشجویان این مرکز آموزشی در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول از صاحبان صنایع خواست تا نیازهای خود را از طریق این مرکز آموزشی برطرف کنند و افزود: به دنبال ایجاد رشته‌های تحصیلی میان‌رشته‌ای که کاربرد زیادی در صنعت دارند به این مرکز آموزشی هستیم.

وی، افزایش کیفیت و پایین آوردن هزینه‌های ثابت را موجب موفقیت بیشتر در فعالیت‌های اقتصادی دانست و تصریح کرد: در این شرایط است که حتی می‌توانیم به چین نیز کالا صادر کنیم.

مقدسی حداقل سطح علمی اساتید این مرکز را کارشناسی ارشد دانست و متذکر شد: اعضای هیئت علمی دیگر دانشگاه‌های استان و کشور در این مرکز آموزشی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا اساتید مرکز علمی‌کاربردی از دانشجویان خودمان باشد که هزینه‌های آموزشی کاهش یابد، به احداث ساختمان جدید این مرکز آموزشی در جاده رشت به فومن اشاره کرد و یادآور شد: توسعه فضای آموزشی، زیر ساخت‌ها و احداث 8 واحد کلاس درس در دست اجراست.

سرپرست مرکز آموزشی علمی‌کاربردی خانه کارگر رشت، با اشاره به راه‌اندازی کارگاه مکانیک و تراش ‌ابزار این مرکز آموزشی، خاطرنشان کرد: در راستای کسب درآمد و داشتن تولید به دنبال انتقال این کارگاه به بخش خصوصی هستیم.

وی برخی از مشکلات این مرکز آموزشی را غیر قابل انکار دانست و گفت: به دنبال انجام کارهایی هستیم که نتیجه آن تا چند سال آینده نمایان می‌شود.

مقدسی به تاسیس دفتر بسیج دانشجویی در این مرکز آموزشی اشاره کرد و افزود: با تفکر بسیجی می‌توان در بسیاری از زمینه‌ها به موفقیت‌های چشمگیر رسید.

وی با اشاره به برخی از مشکلات مدیریتی در کشور، تصریح کرد: فردی که در دانشگاه خوب درس نخوانده امروز نیز در سطح مدیریتی ضعیف عمل می‌کند.

سرپرست مرکز آموزشی علمی کاربردی خانه کارگر رشت، این مرکز را یک دانشگاه غیردولتی دانست و متذکر شد: انتظار زیادی از مسئولان استانی نداریم اما یک‌هزار و 200 دانشجو که برای رسیدن به این دانشگاه باید از خیابانی شلوغ عبور کنند به یک پل هوایی نیاز دارند.

وی ایجاد این مرکز آموزشی را موجب 14 فرصت شغلی دانست و از فعالیت 6 رشته در مقطع کاردانی و 3 رشته در مقطع کارشناسی در مرکز آموزشی مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل تعدد دانشجو در دانشگاه‌ها، صنعت دیگر به مدرک توجه ندارد و تنها به دنبال کاردانی افراد است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول