اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مراکز علمی کاربردی خانه کارگر کشور خبر داد

فعالیت 22 مرکز علمی‌کاربردی خانه کارگر کشور

خبرگزاری فارس: قائم مقام مراکز علمی‌کاربردی خانه کارگر کشور از فعالیت 22 مرکز علمی‌کاربردی خانه کارگر خبر داد.

فعالیت 22 مرکز علمی‌کاربردی خانه کارگر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد محجوب در مراسم جشن بیستمین سالگرد تاسیس مرکز علمی‌کاربردی خانه کارگر واحد رشت با اشاره به اینکه تاسیس مراکز علمی‌کاربردی خانه کارگر در کشور یکی از موضوعات مهم اتفاق افتاده در نظام تحصیلات عالی کشور است اظهار کرد: ارتباط بین تحصیلات آکادمیک و محیط کار حلقه مفقوده‌ای در کشور بوده که با تاسیس مراکز علمی‌کابردی پر شده است.

وی با بیان اینکه علمی قابل ارزش‌گذاری است که قابل مشاهده و لمس باشد، افزود: مرتبط نبودن تحصیلات با محیط کار در نظام آموزشی آموزش و پرورش نیز دیده می‌شود که با تغییر نظام آموزشی این موضوع در آن لحاظ شد.

این مسئول تاسیس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و مدارس کار و دانش و نیز اجرای طرح‌های به نام طرح کاد در آموزش و پرورش را در راستای پیوند بین تحصیلات و کاربردی کردن آن در جامعه دانست و گفت: هدف از تاسیس این هنرستان‌ها و مدارس آشنایی با محیط کار و مهارت‌آموزی است.

وی از فعالیت 22 مرکز علمی‌کاربردی خانه کارگر در سراسر کشور خبر داد و ابراز کرد: به‌زودی دو مرکز دیگر در ساوجبلاغ و شهر قدس تهران افتتاح می‌شود.

محجوب با تصریح بر اینکه شاغلان بخش‌های خدمات و صنعت اغلب جزو دانشجویان این مراکز هستند، اذعان کرد: حدود 22 هزار دانشجو در سطح کشور در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته بسیاری از مراکز به لحاظ مکان و امکانات آموزشی با مشکل مواجه بودند که این مشکلات به مرور زمان برطرف شده و ساختمان بسیاری مراکز از حالت استیجاری خارج و صاحب ملک شده‌اند.

قائم مقام مراکز علمی‌کاربردی خانه کارگر کشور، با اشاره به فعالیت مرکز علمی‌کاربردی خانه کارگر در رشت تصریح کرد: در رشت نیز فضای خوبی از نظر امکانات آموزشی وجود نداشت و به‌زودی شاهد بهره‌برداری کلاس‌های آموزشی آن هستیم.

وی با تاکید بر کیفیت‌بخشی در بخش آموزشی این مراکز، از مسئولان و اساتید قدردانی کرد.

رئیس مرکز علمی‌کاربردی خانه کارگر واحد رشت نیز در همایش مذکور با بیان اینکه تاسیس چنین دانشگاه بزرگ و یکپارچه‌ای ناگهانی نبوده است، اظهار کرد: مطالعات، جمع‌آوری اطلاعات تخصصی، بررسی‌ها، تامین اعتبار، تهیه و تدوین اساسنامه و اخذ بسیاری از مجوزها را طلب کرده است.

غلامرضا مقدسی، تاسیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را با هدف ارتقای توان علمی و مهارت تخصصی نیروی انسانی و کمبودهای موجود در تجربه اجرایی و عملی در بدو فارغ‌التحصیلی عنوان کرد و یادآور شد: تاسیس این دانشگاه می‌تواند کمبود دانش و علوم در نیروهای کار با تجربه و ماهر در بخش‌های مختلف، صنعت، خدمات، فرهنگ، مدیریت و اقتصاد را ریشه‌کن کند.

وی با اشاره به تجهیز ساختمان جدید مرکز علمی‌کاربردی خانه کارگر واحد رشت، از مسئولان مربوطه خواست تا پیرامون مشکلاتی مانند انشعاب گاز، آب و آسفالت خیابان مرکز مربوطه در رشت مساعدت کنند.

این مسئول، احداث یک پل هوایی عابر پیاده برای حفظ سلامت دانشجویان را از خواسته‌های مهم ذکر کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در این همایش با اشاره به سرمایه نامحسوس و نقش آن در عرصه رقابت‌های بین‌المللی و جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در جمع دانشجویان اظهار کرد: اعضای هیئت علمی و دانشجویان از مخاطبان اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

مجید متقی‌طلب، کابردی شدن دانش در جامعه و لزوم شبکه‌سازی در داخل و گسترش ارتباطات برون مرزی برای توسعه کشور را مورد تاکید قرار داد.

حسن تامینی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در همایش مذکور از دانشجویان خواست تا با استفاده درست از امکانات و فضای آموزشی، از فرصت جوانی خود بهترین استفاده را برای اندوختن سرمایه بقیه عمر خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول