اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لردگان:

احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند مشارکت جمعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه لردگان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند مشارکت مردمی و جمعی است.

احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند مشارکت جمعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن انصاری ظهر امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این استان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهمی است که همه افراد جامعه باید نسبت به انجام آن همت ویژه‌ای به کار گیرند.

وی افزود: برای احیای این اصل مهم دینی و اجتماعی مشارکت جمعی و مردمی در فرآیند کنش دینی و اجتماعی ضرورت دارد.

انصاری، آموزش را مهمترین عامل احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی در قالب حلقه‌های شجره طیبه صالحین امری مهم و اساسی است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره گرفت.

وی ادامه داد: حلقه‌های شجره طیبه توان تربیتی بالایی دارند و با محول کردن وظیفه آموزش به آنها می‌توان تعهد و مسئولیت آن‌ها را نسبت به این امر مهم بالا برد.

امام جمعه لردگان بر ضرورت مردمی کردن فریضه احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: با مردمی کردن این دو فریضه مهم و گسترده کردن آن می‌توان به خوبی به نتیجه مورد نظر دست پیدا کرد.

انصاری بر لزوم شناسایی مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: براى احیای امر به معروف و نهى از منکر باید معروف و منکر را به خوبی شناخت و آن را به مردم معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به درستی انجام گیرد احکام و ارزش‌های الهی در جامعه پیاده شده و آن جامعه به سمت خیر و نیکی هدایت می‎شود.

انصاری، برقراری امنیت را از مهمترین اثرات احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: بقای جامعه، حفظ وحدت، برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی، آبادانی و سازندگی، تضعیف دشمنان و منافقان از دیگر آثار و نتایج این دو فریضه مهم است.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول