اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه نخست امسال در خوزستان صورت گرفت

صادرات 3 میلیون دلار صنایع دستی به خارج از کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: نیمه نخست امسال نزدیک به 3 میلیون دلار صنایع دستی از استان به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات 3 میلیون دلار صنایع دستی به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پرویز پورفرخی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صادرات صنایع دستی خوزستان در سایر کشورها به خوبی استقبال می‌شود.

وی افزود: در شش ماه نخست امسال افزون بر 2 میلیون و 920 هزار و 451 دلار، صنایع دستی از خوزستان به کشورهای دیگر صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه صنایع دستی زمینه اشتغال‌زایی بسیار خوبی دارد، افزود: سال گذشته بیش از 6 هزار و 241 شغل در این بخش ایجاد شد که در نیمه نخست امسال، حدود 2 هزار شغل در این بخش ایجاد شده است.

پورفرخی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان شاغل در بخش صنایع دستی استان بیان کرد: سال گذشته بیش از 56 هزار و 900 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان تسهیلات در بخش صنایع دستی پرداخت شد که امسال هنوز تسهیلاتی در این بخش پرداخت نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: در توافقی که با شهرداری اهواز انجام شد شهرداری موظف است تا مکان‌هایی را برای عرضه محصولات صنایع دستی در سطح شهر ایجاد کند و اداره میراث فرهنگی استان محصولات صنایع دستی خود را در این مکان‌ها به مردم عرضه کند.

وی خبر داد: در چهار ماه گذشته مصوبه‌ای میان شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان منعقد شده است تا محل پایانه سابق آبادان در اهواز در محل بلوار آیت‌الله بهبهانی به فروشگاه و مکان دائمی عرضه صنایع دستی هنرمندان خوزستانی اختصاص یابد.

پورفرخی با اشاره به اعزام هنرمندان در بخش صنایع دستی به نمایشگاه‌های متعدد در طول سال افزود: از سال گذشته تا کنون 21 مود اعزام هنرمند در بخش صنایع دستی به نمایشگاه‌های مختلف کشور جهت عرضه محصولات آن‌ها انجام شده است که در بهمن امسال نیز نمایشگاه کشوری برای عرضه صنایع دستی از سراسر کشور و استان در اهواز برگزار شد.

پورفرخی اظهار داشت: کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای آموزش مهارت به داوطلبان در اهواز ارائه می‌شود که در بین داوطلبان، فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز حضور دارند و که در پایان دوره، کارت شناسایی مهارت به آنان اعطاء می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول