اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام صنفی کشاورزی کرمان:

روزانه 20 میلیون نفر در ایران خرما می‌خورند

خبرگزاری فارس: رئیس نظام صنفی کشاورزی استان کرمان گفت: حداقل 20 میلیون نفر مصرف کننده روزانه خرما در ایران وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظم زمینه مصرف درست از این محصول سالم و سرشار از ویتامین‌ها را میسر کنیم.

روزانه 20 میلیون نفر در ایران خرما می‌خورند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امیربهزاد بهزادپور امروز در همایش روز جهانی غذا در کرمان اظهار داشت: اگر هر جامعه‌ای دو نعمت امنیت و سلامتی را نداشته باشد، یقیناً ادامه زندگی برایش مقدور نیست.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد این دو نعمت باید زیرساخت‌های آن ایجاد شود، ابراز داشت: در بحث امنیت در کشور ما مشکلی وجود ندارد، اما در مقوله تغذیه سالم که از مصرف غذای سالم پدید می‌آید باید اقدامات مهم و تاثیرگذارتری انجام شود.

بهزادپور افزود: نعمت سلامتی به تغذیه سالم برمی‌گردد و از مصرف غذایی سالم به وجود می‌آید و نمی‌توان انکار کرد، سطح خوراکی‌های سالم اثرات ارثی و ژنتیکی هم به بار می‌آورد.

وی عنوان کرد: حدود یک میلیارد نفر از 7 میلیارد نفر جمعیت جهان مبتلا به سوء‌ تغذیه هستند و حدود 70 درصد این افراد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند که  اقتصاد آنان از طریق کشاورزی تامین می‌شود و چنان چه تعاونی‌های کشاورزی تقویت شوند می‌توانند نقش مهمی را در زمینه رفع سوء‌تغذیه داشته باشند.

بهزادپور با اشاره به اینکه کشاورزان استان کرمان صبور، شار ، امیدوار و همانند نخل‌هایشان استوار هستند، گفت: استان کرمان با دارا بودن 64 هزار هکتار درخت خرما بیش از 300 هزار تن محصول را در سال تولید می‌کند که این میزان 30 درصد تولید خرمای کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: حداقل 20 میلیون نفر مصرف‌کننده روزانه خرما در ایران وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظم زمینه مصرف درست از این محصول سالم و سرشار از ویتامین‌ها را میسر کنیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول