اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی کرمان خبر داد

عضویت 2400 نفر در تعاونی‌های زنان کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی استان کرمان گفت: 29 شرکت تعاونی زنان با 2 هزار و 412 عضو در استان کرمان فعال است.

عضویت 2400 نفر در تعاونی‌های زنان کرمان

داوود بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه شعار روز جهانی غذا در سال جاری تعاونی‌های کشاورزی راهگشای تغذیه جهان است، اظهار داشت: با حضور این تعاونی‌ها و در پرتو تشریک مساعی و تعاون، امنیت و تامین غذا حاصل می‌شود.

وی افزود: روز جهانی غذا، فرصتی برای بیدار کردن وجدان‌های خفته در زمینه از بین بردن اسراف در مصرف مواد غذایی است.

بیگلری ابراز داشت: نقش تعاونی‌های کشاورزی در امنیت غذایی و دسترسی به غذای سالم، بهداشتی مهم و تاثیرگذار  است.

وی عنوان کرد: دستیابی به امنیت پایدار غذایی در ایران بیش از آنکه وابسته به میزان ذخیره محصولات راهبردی باشد به نوع رویکرد متولیان و تصمیم‌سازان کشور به مفهوم امنیت غذایی وابسته است.

بیگلری افزود: دسترسی به غذای کافی بهداشتی و امنیت غذایی چالشی است که امروزه گریبان‌گیر همه کشورها است.

بیگلری بیان داشت:  37 صندوق قرض‌الحسنه در استان کرمان وجود دارد که سپرده این صندوق‌ها 2 میلیارد و 706 میلیون و 34 هزار ریال است و 643 نفر نیز به عنوان شاغل در شرکت‌های تعاون روستایی استان کرمان مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: تعاونی‌های کشاورزی به عنوان پل و راهگشای تغذیه جهان از سوی سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد فائو معرفی شده‌اند.

بیگلری عنوان کرد: 29 شرکت تعاونی زنان نیز با 2 هزار و 412 عضو در استان کرمان فعال هستند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه  277 شرکت تعاونی کشاورزی در استان کرمان فعال است، گفت: 38 هزار و 173 نفر در این شرکت تعاونی‌ها عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های کشاورزی به عنوان بزرگ‌ترین اجتماع و انجمن‌هایی هستند که در زمینه تامین و امنیت غذایی مردم ایفای نقش می‌کنند، تصریح کرد: تعداد شرکت تعاونی‌های تولیدی استان کرمان 138 شرکت است.

بیگلری اظهار داشت: تعاونی‌های کشاورزی با رویکرد بازاریابی، بازرگانی و امور اقتصادی کشاورزی فعالیت دارند و تکیه‌گاه قانونی این شرکت‌ها با اساسنامه و قوانین سازمان مرکزی تعاون روستایی است.

وی افزود: بازاریابی فروش محصولات کشاورزی، تامین نهاده‌ها و وسایل مورد نیاز کشاورزی، تامین اعتبار مورد نیاز، توسعه تعاونی‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی، ایجاد اشتغال مولد، توسعه صادرات غیرنفتی، یکپارچه سازی اراضی، آموزش و ترویج شیوه‌های نوین کشاورزی و امنیت و تامین غذای جامعه از اقدامات تعاون روستایی است.

بیگلری خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای کاهش تصدیگری و اهمیت دادن به بخش‌های غیردولتی نقش خود را در تولید ایفا کرده و بیشتر فعالیت‌های تولیدی به جز چند کشت و صنعت که با هدف آموزشی، ترویجی و تحقیقی ایجاد شده‌اند به بخش خصوصی و تعاونی‌ها واگذار شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان عنوان کرد: 118 شرکت تعاونی روستایی با 136 هزار و 667 عضو در این استان فعال است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول