اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گروی ایجاد تعاونی‌های نخبگان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های نخبگان موجب صرفه‌جویی‌های بسیاری در کشور می‌شود که این موضوع بستر تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند.

تحقق اقتصاد مقاومتی در گروی ایجاد تعاونی‌های نخبگان است

داود شیوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: شرکت تعاونی دانش‌بنیان ابتکار نوین از این استان موفق شد در هفتمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر به عنوان برترین شرکت تعاونی ملی در حوزه دانش‌بنیان در سال 91 انتخاب شود و لوح تقدیر دریافت کند.

وی جذب بیش از 250 نفر از نخبگان، مخترعان و فارغ‎التحصیلان دانشگاهی از سراسر کشور را از عوامل موفقیت این تعاونی برشمرد و گفت: ایجاد اتاق فکر در استان، اعطای بیش از 30 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به اعضا، ایجاد اشتغال برای فارغ‎التحصیلان و نخبگان بیکار در استان از اهم فعالیت‌های این شرکت محسوب می‎شود.

شیوندی با اشاره به نقش تعاونی‌ها در اقتصاد، گفت: تعاونی‌ها به‎عنوان یک بخش از اقتصاد کشور معرفی شده‌اند که این موضوع در قانون اساسی آمده است اما در حال حاضر آنها بخش کوچکی از اقتصاد را پوشش داده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های نخبگان موجب صرفه‌جویی‌ در کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: وظیفه تمام دستگاه‌ها است که به منظور رفع وابستگی به محصولات خارجی در سال مزین به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از تعاونی نخبگان حمایت کنند.

وی در ادامه با اشاره وظایف و نقش شرکت‎های تعاونی در تولید، گفت: هدف سیاست توسعه قبل از هر چیز معطوف به افزایش تولید داخلی و ملی است و به همین منظور هر نوع اقدامی که در چارچوب برنامه‌های توسعه اقتصادی به عمل می‌آید، باید متوجه نیل به این اهداف باشد.

شیوندی خاطرنشان کرد: توجه به مسئله تولید است که سهم شرکت‎‌های تعاونی و به‎ ویژه تعاونی‌های تولیدی در توسعه اقتصادی اهمیت می‎یابد و البته به موازات آن باید به وظایف بازاریابی و فروش شرکت‌های تعاونی و مصرف توجه کافی مبذول شود.

وی با اشاره به نقش شرکت‌های تعاونی تولیدی در دستیابی به اقتصادی پویا، گفت: شرکت‌های تعاونی می‌توانند با تجمیع سرمایه‌های اندک مردم، حمایت‌ها و تسهیلات مالی دولت، سرمایه‌های پراکنده و سرگردان جامعه را با استفاده از منابع و امکانات بالقوه فراوان موجود در کشور در خدمت تولید و اقتصاد کشور قرار دهند که انجام این کار از توان تک تک افراد جامعه خارج است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به نقش شرکت‎های تعاونی در ایجاد اشتغال، ادامه داد: یکی از مهم‎ترین معضلات و ویژگی‎های مشترک کشورهای در حال توسعه وجود بیکاری آشکار و پنهان است.

وی اضافه کرد: تعاونی‌ها و به ویژه تعاونی‌های تولیدی و خدماتی می‎توانند با استفاده از تجمیع سرمایه‌های اندک و حمایت و تسهیلات دولتی فرآیند تولید و رشد اقتصادی را شتاب دهند و تا حدودی مشکل اشتغال را برطرف کنند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول