اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس:

فرماندهی میدان جنگ نرم با بسیجیان است/ توهین به پیامبر فکر بدون بنیان بود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: فرماندهی میدان جنگ نرم در آینده از آن بسیجیان است.

فرماندهی میدان جنگ نرم با بسیجیان است/ توهین به پیامبر فکر بدون بنیان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، سردار بهروز اثباتی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور در سفر به مازندران در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس درباره فعالیت‌های فرهنگی بسیج، قرارگاه عملیاتی جنگ نرم، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سواحل کشور از سوی بسیج و همچنین اهانت اخیر دشمنان به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام اظهارنظر کرد و به سئوالات نیز پاسخ داد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور در ابتدا با ابراز خرسندی از برگزاری جشن‌های ساحلی در استان‌های شمالی کشور، مازندران را سرآمد این برنامه‌ها دانست و افزود: باید با ایجاد برنامه‌های فرهنگی فرصت را از دشمن برای آلوده کردن محیط‌های مختلف جامعه برداریم.

فارس: مبارزه با جنگ نرم که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و در مجموعه سازمان بسیج به چه صورت انجام می‌شود؟

اثباتی: قرارگاه عملیاتی جنگ نرم در واقع از مدت‌ها پیش راه‌اندازی شده و عناصر اصلی و کلیدی نظام بسیج که منظور از نظام بسیج همان سازمان بسیج و بسیجیان است که در این قرارگاه به صورت منسجم شروع به کار کرده‌اند.

فارس: مهم‌ترین ابعاد کار در این قرارگاه چیست؟

اثباتی: ابعاد کار بسیار گسترده است یعنی به تعبیری هر جایی که انقلاب اسلامی نیاز دارد و یا اینکه دشمن بر روی آن پافشاری می‌کند بچه‌های بسیج در آن وارد می‌شوند که کار در این مجموعه از محیط مجازی اعم از تشکیل سایت‌ها و وبلاگ‌ها گرفته تا در عالم هنر، ادبیات، ارتباطات و حتی رسانه، بچه‌های بسیج حضور جدی دارند تا در محیط جانبی جنگ نرم مانند ورزش و اقتصاد که هر کدام دنیایی دارند، دنبال می‌شود.

فارس: برنامه جنگ شادی سواحل با عنوان ساحل سالم و پارک پاک نیز به نظر در همین راستا است، در این باره توضیح دهید؟

اثباتی: یکی از این کارها حضور در طرح‌های اوقات فراغت است یعنی اگر اوقات فراغت را به دست جریان انحراف بسپاریم و نگاه شیطانی طبیعتاً از آن تباهی می‌خیزد، در حالی که فرهنگ بومی و اسلامی همیشه ما را به سمتی می‌کشاند که از اوقات فراغت برای تعالی روح و جسم استفاده کنیم و پیشگام این قضیه نیز بچه‌های سپاه استان مازندران و البته سپاه استان‌های گیلان و گلستان هستند.

فارس: در صحبت‌های ابتدایی خود به پیشگامی مازندران در این زمینه اشاره کردید، به واقع همین طور است؟

اثباتی: هر سه استان مازندران، گیلان و گلستان این کار را به صورت مناسب انجام داده‌اند؛ اما واقعیت این است که حضور بچه‌های بسیج مازندران زبانزد خاص بود که تجلی آن 80 روز تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی نتیجه داد و طرح ساحل سالم و پارک پاک را اجرایی کردند.

فارس: به نظر شما چرا مقام معظم رهبری در مورد کار فرهنگی در فضای مجازی تاکید دارند؟

اثباتی: در واقع محیط مجازی میدان آینده جنگ فرهنگی است و هر نظامی که در آنجا سربازان و فرماندهان مبرزتری داشته باشند به دلیل اینکه محیط فنی، تکتیکی و فناورانه است هر کسی که بیشتر بلد باشد جنگ را برده است.

فارس: چقدر تاکنون موفق بوده‌ایم؟

اثباتی: بسیجیان ما چون این موضوع را درک کرده‌اند، معتقدم در آینده‌ای بسیار نزدیک فرماندهی میدان را نیروهای بسیجی برعهده خواهند گرفت چون چاره‌ای نداریم و اگر پیروز نشویم اسلام ضربه خواهد خورد.

فارس: رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب برای مبارزه بهتر در جنگ نرم چه تاثیری دارد؟

اثباتی: جنگ نرم جنگ رهبران پیشرو و محکم است و خدا را شاکریم که وجود رهبری به عنوان رهبر صاحب قلم و صاحب فکر، امروزه چنان بر جهان اسلام احاطه پیدا کرده که باوجود تمام توطئه‌های دشمن که سعی در ایجاد ابری سیاه برای پوشاندن وجود نورانی رهبر انقلاب تدارک دیده بود بعد از سخنرانی رهبری در اجلاس نم حاضران یکپارچه چندین بار بپا می‌خیزند و برایش کف می‌زنند در حالی که در کنوانسیون‌های جهانی نباید کسی بلند شود.

فارس: شاهد توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام بودیم که عکس‌العمل‌های مناسبی را از سوی مسلمانان و حتی پیروان دیگر ادیان شاهد بودیم، به نظر شما چرا دشمن به این اقدام روی آورده است؟

اثباتی: توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام یک توطئه صهیونیستی است که با کمک مسیحیان از مدتی پیش  آغاز شده و این توهین حلقه‌ای از این جریان است که به هر شکل آنها به نوعی درصدد حمله به مبانی اندیشه امت اسلامی هستند و وجود نازنین حضرت رسول(ص) جلوه و تجلی این اعتقادات است.

فارس: در گذشته نیز به این اقدامات روی آورده بودند، تحلیل شما از این موضوع چیست؟

اثباتی: دشمنان دین اسلام هیچگاه ساکت ننشسته‌اند، از آیات شیطانی گرفته و قبل از آن شروع شده و ادامه پیدا خواهد کرد و لعنت خدا بر دشمنان دین باد که به حریم مقدس ائمه اطهار وارد شده‌اند و به آن حمله می‌کنند اما خفاش در تاریکی فقط صدای خودش را می‌شنود در حالی که شهباز دین اسلام حتما خفاش‌ها را شکار می‌کند.

فارس: آیا در اینگونه اقدامات سودی حاصل می‌کنند؟

اثباتی: خیلی از این موضوعات نگران نیستیم چون این فریادهای شیطانی از آتشی است که به جان آنها افتاده و گرنه هیچ نظام منطقی حاضر نیست به مقدساتی که میلیاردها انسان به آن اعتقاد دارد و حتی مسیحیان، یهودیان و دیگر ادیان الهی نیز به آن اعتقاد دارند توهین کند، درنتیجه این کارها از حماقت است و خداوند در قرآن کریم فرموده که دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده و به نظر بنده با دست خود در محیط فرهنگ قبر خود را کنده‌اند و به خواست خدا پیروزی از آن ماست.

فارس: به نظر شما چرا به پیامبر اسلام توهین می‌کنند؟ 

اثباتی: از آنجا که محکم‌ترین باور در جهان اسلام بحث وجود نازنین و رسالت و نبوت  پیامبر اکرم (ص) هست از این نگاه آنها مترصد هستند یک بار در قالب شعر، کتاب و کاریکاتور و این بار در قالب فیلم این باور ارزشمند ملت مسلمان را تخریب کنند و این یک برنامه مشترک صهیونیستی و مسیحی تندرو است، البته دشمنان احمق ما خیلی متوجه نیستند که تنها کسی که در نهایت از این موضوع ضربه خواهد خورد، خود آنها هستند چون مردم مسلمان به لحاظ باور و احساسات در حال نشان دادن شدیدترین واکنش‌ها به اینگونه پدیده شوم برمی‌آیند.

فارس: اظهارات مقامات آمریکایی نیز این موضوع را تایید می‌کند؟ در این خصوص بفرمایید؟

اثباتی: کلینتون با بیان اینکه «من تعجب می‌کنم در کشوری که ما در آزادسازی آن نقش اساسی داشتیم چرا جوان‌هایش به سفارت ما حمله‌ور می‌شوند و سفیر ما را می‌کشند» نشان می‌دهد که غرب در مقوله فرهنگی هنوز در الفبای آن مانده‌اند و هیچگونه درک درستی از آن ندارند.

فارس: عکس العمل مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اثباتی: این کاملا طبیعی است که وقتی دشمن به عمق باورهای مذهبی و ارزشی مسلمانان حمله‌ور می‌شود هیچ مسلمانی باورش را به نان و آب نمی‌فروشد و مسلمانان نیز در اقدامی تلافی‌جویانه حمله‌ور شوند و پرچم کشورشان را آتش بزنند سفیرشان را هم بکشند.

فارس: این اقدام چه ارتباطی با بیداری اسلامی دارد؟ 

اثباتی: قطعا اینگونه اقدامات از سوی دشمنان اسلام به خاطر خشم ایجاد شده از بیداری جهان اسلام است، دشمن در بعد روانی در دو یا سه جبهه به ما حمله می‌کند و وقتی روی یک جبهه آتش تهیه زیادی می‌ریزد مثل همین جریان اخیر، بنده نگران آنم که در جبهه دیگر فکر حیله و مکر باشد که من تعبیر اختلاف‌افکنی از آن را دارم و نشانه‌هایش نیز کاملا مشهود است.

فارس: مصداقی از این موضوع را می‌توانید بیان کنید ؟

اثباتی: مثلا در همین سوریه و عراق حضور تروریست‌ها و طالبان در راستای همان اختلاف‌افکنی است به طوری که در ابعاد دیگر با شعار شیخی‌گری و وهابیگری در همسایگی ما که یک نوع خیزش نامیمون با اروپا و امریکا دارند در حال شکل‌دهی هستند.

فارس: غرب از اقدام توهین‌آمیز خود با عنوان آزادی بیان صحبت می‌کند، آیا واقعا این آزادی بیان است؟

اثباتی: چطور می‌شود در مورد پدیده هولوکاست اجازه نمی‌دهند حتی یک تحقیق در آن باره صورت پذیرد یا اصلا بتوان در مورد آن فکر کرد یا حرفی از آن را به میان آورد، ولی در پوشش همین آزادی بیان و قلم آنها مجازند به اساسی‌ترین اصول ارزشی مسلمانان توهین کنند یا روژه گارودی یک کتاب می‌نویسد شما در سرتاسر دنیا تحریمش می‌کنید و اجازه نشر پیدا نمی‌کند.

فارس: پس می‌توان گفت که آزادی بیان غرب فقط به نفع خودشان است؟

اثباتی: تمام نظامات بین‌المللی که آزادی بیان نیز یکی از آنهاست در جهت منافع غرب است که معنا پیدا می‌کند و اگر ما مسلمانان می‌خواهیم حق خودمان را بگیریم باید این چیدمان تک ‌قطبی را به هم بزنیم و به جایی برسیم که انسان با تعریف الهی و الگوبرداری از فرامین قرآن و پیامبر باز تعریف شود و قوانین انسانی الهی با حضور حضرت حجت (عج) امکانپذیر خواهد شد.

فارس: با تحرکات جهان اسلام، کسانی که این توطئه را ایجاد کرده‌اند به نظر پشیمان از کار خود هستند، نظر شما چیست؟

اثباتی: در پاسخ به این سئوال شما به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره می‌کنم که فرمودند « کسانی که مغزشان با مشروبات الکلی آمیخته شده فکرشان هم از آن جنس است» بنابراین کاری که آنها انجام داده‌اند فکر مستانه بدون بنیان بود که نتیجه‌اش را هم دیدند.

فارس: صحبت‌های پایانی خود را بفرمایید؟

اثباتی: ذات دشمن دشمنی کردن است و نباید از این بابت خیلی ناراحت باشیم و ما به عنوان جهان اسلام آنقدر قدرتمند هستیم که که با یک اتحاد می‌توانیم همه چیز را درهم بزنیم و این نظامات شیطانی را درهم بشکنیم و پیام من به تمام ملت‌های آزاده جهان این است که ما یک راه بیشتر نداریم و آن هم رسیدن به اسلام ناب محمدی تا از آن طریق دنیا را مجدداً اصلا کنیم.

=================

گفت‌وگو از علی یوسفی

===========

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول