اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب کاروان راهیان نور صورت گرفت

اعزام دانش‌آموزان دختر بسیجی از تویسرکان به مناطق عملیاتی

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج دانش‌آموزی خواهران تویسرکان گفت: 360 دانش‌آموز دختر بسیجی در قالب کاروان راهیان نور از تویسرکان به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

اعزام دانش‌آموزان دختر بسیجی از تویسرکان به مناطق عملیاتی

خدیجه الوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور حرکتی متعالی برای کسب بصیرت و آگاهی نسل‌های بعد از جنگ است، اظهار داشت: طرح فرهنگی راهیان نور بستری مناسب در ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و شناخت مسیر و اهداف شهدا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته 360 دانش‌آموز بسیجی دختر با همراهی 40 نفر از عوامل به مناطق عملیاتی اعزام شدند، بیان داشت: نخستین اردوی راهیان نور در قالب واحد درسی آمادگی دفاعی از محل دفن شهدای گمنام تپه نورالشهداء با حضور مسئولان شهرستان عازم مناطق جنگی شدند.

الوندی شعار نخستین دوره کاروان اعزامی به مناطق عملیاتی را «از مدرسه ولایت تا مدرسه شهادت» عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان با نصب پیشانی‌بندهای یا رسوالله و نوای لبیک یا محمد(ص) در سال جاری به جبهه‌های دوران دفاع مقدس و اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی اعزام می‌شوند.

وی از همراهی هشت راوی، روحانی و مبلغ خواهر و امدادگر با مسافران دیار عاشقان هشت سال دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: روایت لحظه‌های تاریخی ایمان و گذشت و چگونگی مدیریت جنگ تحمیلی توسط رزمندگان دفاع مقدس به نسل سوم و چهارم انقلاب که دوران جنگ و حماسه را درک نکرده‌اند یکی از طرح‌های روشمند و هدفمند در این راستاست.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی خواهران شهرستان تویسرکان ادامه داد: آگاه‌سازی و پاسخگویی به شبهات و سئوال‌های نسل جوان و نوجوان در حوزه‌های دینی به منظور بصیرت‌افزایی بخشی از این سفر معنوی است که تلاش دارد بستر فکری، تحقیق و پژوهش در خصوص رویدادها و حوادث 33 سال مبارزه ملت ایران با ترفندهای استکبار را در افکار جوانان ایجاد کند.

وی بازدید مناطق عملیاتی جنوب را مسیری برای آشنایی نسل جوان با اهداف و آرمان شهدا دانست و تأکید کرد: انتقال فرهنگ و مفاهیم ارزشمند انقلاب و دفاع مقدس، درک واقعیت‌های ایثارگری و رشادت ملت ایران در شرایط بحرانی جنگ و زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا، تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی بین الگوهای ایثار و نسل جوان و نوجوان رویکرد و هدف اصلی کاروان راهیان نور است.

الوندی با اشاره به اینکه اعزام از مدارس به مناطق جنگی با همکاری و تعامل دوسویه آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی شهرستان تویسرکان انجام شد، تأکید کرد: بسیج دانش‌آموزی در نظام تعلیم و تربیت به ویژه در اجرای حرکت معنوی و تربیتی راهیان نور جایگاه بالا و نقشی بی‌بدیل ایفا می‌کند.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی خواهران تویسرکان با بیان اینکه دانش‌آموزان بسیجی از مناطق شلمچه، عملیات رمضان شراحانی و فتح‌المبین بازدید خواهند کرد، گفت: قرائت دعای توسل، ختم قرآن از زمان حرکت تا زمان برگشت به نیت شهدا با توزیع 122 جلد کلام‌الله مجید انجام می‌شود و در پایان سفر، به گروهی که بیشترین ختم را داشته باشد جوایزی ویژه اهدا خواهد شد.

الوندی در پایان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان از مدارس شهیدان رحیم ابوالقاسمی، اسکندری، کزازی، آغاسی به مناطق عملیاتی اعزام شدند، افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی نوشتن سفرنامه است از سوی فرماندهی سپاه شهرستان تویسرکان به دانش‌آموزی که بهترین سفرنامه را بنویسد سفر به مشهد مقدس هدیه داده خواهد شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول