اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب شهادت امام جواد(ع)

مردم باغملک به استقبال شهدا می‌روند

خبرگزاری فارس: مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران باغملک گفت: مردم شهیدپرور این دیار در شب شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت به استقبال پیکر مطهر دو شهید گمنام می‌روند.

مردم باغملک به استقبال شهدا می‌روند

فیروز زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باغملک اظهار داشت: مراسم استقبال از دو لاله پرپر گمنام دفاع مقدس عصر امروز از ورودی شهر باغملک از سمت اهواز و در بلوار امام رضا(ع) آغاز می‌شود.

وی افزود: پیکر مطهر این شهدای عزیز با استقبال مردم ولایتمدار از معراج شهدای اهواز به شهرستان باغملک انتقال خواهد یافت و از میدان ورودی تا میدان امام خمینی مرکز شهر تشییع خواهد شد.

زنگنه ادامه داد: با استقبال گرم مردم شهیدپرور این دو مهمان آسمانی شهرستان باغملک پس از متبرک کردن خیابان‌ها و کوچه‌های شهر به قدوم خود به مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) منتقل می‌شوند.

این مقام مسئول در خصوص دیگر برنامه‌های استقبال از دو شهید گمنام باغملک گفت: پس حضور پربرکت و نورانی شهدای گمنام در مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) مراسم شبی با شهدا در خیابان شهرداری در جنب مسجد با حضور مردم ولایت مدار باغملک برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم شبی با شهدا با حضور گسترده مردم عزیز برگزار می‌شود که شیعیان امام محمدتقی(ع) در کنار پیکرهای پاک دو پرستوی خونین بال در شهادت پیشوای نهم خود به عزاداری خواهند پرداخت.

زنگنه در خصوص شناسایی و مشخصات دو شهید گمنام باغملک گفت: این دو شهید گمنام 20 ساله و 22 ساله هستند که به ترتیب در مناطق عملیاتی سلمانیه عراق و شوش و در عملیات‌های والفجر 9 و فتح المبین به شهادت رسیده‌اند و پیکرهای مطهرشان پس از سال‌ها غربت توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین و جستجوگران نور کشف شد.

مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران باغملک در خصوص زمان تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در این شهر نیز اظهار داشت: دو لاله بی نشان زهرایی باغملک صبح روز سه شنبه 25 مهرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) با حضور انقلابی و بی نظیر مردم قهرمان پرور این شهرستان تشییع و در تپه‌های نورالشهدا واقع در محله درویشان آرام می‌گیرند.

وی ادامه داد: مراسم شام غریبان نیز شب بعد از خاکسپاری با حضور عموم مردم شهید پرور، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و خیل مشتاقان فرهنگ ایثار و شهادت در تپه‌های نورالشهدا و در جوار مزار منور پرستوهای خونین بال وطن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول