اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

متوسط بارندگی استان زنجان 300 میلی‌متر است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: متوسط بارندگی در استان در طی 40 سال گذشته در استان زنجان 300 میلی‌متر است.

متوسط بارندگی استان زنجان 300 میلی‌متر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا نهاوندی‌پور ظهر امروز در همایش دهیاران استان زنجان، اظهار کرد: وظیفه دولت حمایت از کشاورزان و مرتع‌داران است که در این زمینه اقدامات لازم در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این حمایت‌ها به صورت مادی و کارشناسانه به کشاورزان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ ارائه حمایت‌های لازم نیازمند همکاری کشاورزان در این زمینه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به متوسط بارندگی استان زنجان در طی 40 سال گذشته خاطرنشان کرد: متوسط بارندگی در استان در طی این 40 سال 300 میلی‌متر است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش میزان بارندگی کاهش میزان علوفه است، یادآور شد: در حال حاضر کل ارتفاعات جنگل‌های زاگرس از بین رفته و نیازمند توجه بیشتر است.

نهاوندی‌پور با اشاره به اینکه خاک کشور به سوی فقر پیش می‌رود، افزود: باید با استفاده مناسب از خاک از چنین فرسایشی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دشت ابهر و سلطانیه به دلیل مسطح بودن خاک مناسب وجود دارد، افرود: برداشت بی‌رویه و غیرمجاز از چاه‌های قرار گرفته در این دشت از مشکلات موجود در این دشت‌ها محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تغییر اقلیم را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: به دلیل کاهش میزان علوفه در مراتع این تغییر حاصل شده است.

وی کمبود آب و بروز خشکسالی‌ها را از دیگر مشکلات پیش‌روی عنوان کرد و یادآور شد:‌ باید برای جلوگیری از خشکسالی‌ها نیز اقدامات لازم انجام شود.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه قدرت تخریب خاک در صورت مخلوط شدن با آب افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: ضروری است اقدامات کارشناسی با همت و تلاش دهیاران در منابع طبیعی انجام شود.

وی بر ضرورت ارائه تذکر لسانی در برای تخریب‌کنندگان منابع طبیعی تاکید کرد و گفت:‌ دهیاران باید با تذکر لسانی افراد را نسبت با مضرات تخریب مراتع آگاه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان آتش‌سوزی در مراتع را از دیگر مشکلات پیش‌روی عنوان کرد و گفت:‌ اطلاع به موقع آتش‌سوزی‌ها موجب کاهش خسارت در این زمینه می‌شود.

وی با بیان اینکه مرتع متعلق به همه افراد جامعه به ویژه کشاورزان و روستانشینان است، افزود: باید این قشر برای حفظ مراتع پیشگام باشند.

نهاوندی‌پور از پوشش بیمه‌ای مراتع خبر داد و گفت: بیشترین درصد هزینه این بیمه توسط دولت تامین می‌شود.

وی بر ضرورت همکاری مردم در اجرای پروژه مساحی اراضی تاکید کرد و یادآور شد: جلب مشارکت مردم و اطلاع‌رسانی مناسب به مردم از سوی دهیاران می‌تواند در این زمینه کارساز باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر مشارکت دهیاران در حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: برای حفظ این منابع باید همه افراد جامعه به ویژه دهیاران به عنوان کدخدای روستاها سهیم باشند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول