اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

تغییر رویکرد جامعه در استفاده از مد و الگوی اسلامی مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: متاسفانه در نهادینه کردن مد و الگوی اسلامی ایرانی آنچه که مغفول مانده تغییر رویکرد است که باید به جوان و جامعه این فرهنگ را تعمیم داد که مد زده نباشند.

تغییر رویکرد جامعه در استفاده از مد و الگوی اسلامی مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت عصر امروز در جمع صاحب‎نظران، تولیدکنندگان و متولیان فرهنگی استان اظهار داشت: نباید منتظر باشیم که غربی‎ها برای پوشاک و مایحتاج ما مد معرفی کنند و فرهنگ غلط غربی خود را در جامعه اسلامی تسری بخشند.

وی افزود: باید به همت متخصصان و تولیدکنندگان داخلی، رویکرد استفاده از مد و لباس غربی را شکسته و جامعه را به سمت استفاده از مد و لباس اسلامی و ایرانی گرایش دهیم.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه با سیاست‎گذاری درست و تعیین شاخصه‎ها می‎توان یک کار فاخر ارائه کرد، بیان داشت: جامعه اسلامی مستحق الگوی جهانی در همه عرصه‎هاست اما باید با تلاش و کوششی که در بازوان متخصصان ایرانی وجود دارد این توانمندی به منصه ظهور برسد.

قناعت ادامه داد: اکنون موقع آن رسیده که مسئولان استارت کار را بزنند و برای به ثمر نشستن خواسته‎های معقول و منطقی خود در ترویج مد و الگوی اسلامی ایرانی تلاش کنند که با جهت‎دهی و سازماندهی ایده‎ها می‎توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی یکی از اشکالاتی که متاسفانه در برخی موارد مانع پیشرفت می‎شود را در جزیره‎ای عمل کردن دانست و متذکر شد: در انجام کارهای تیمی کمی ضعیف عمل کرده‎ایم که این مهم باید تقویت شود تا بتوانیم در ارائه یک کار فاخر و ارزشمند گام برداریم.

استاندار گلستان اظهار داشت: اکنون زمان آن رسیده تا با تکیه بر فرهنگی غنی خود مد ایجاد کنیم و غربی‎ها از ما یاد بگیرند و این الگوی اسلامی ایرانی را در کل منطقه و جهان ترویج دهیم.

قناعت بیان کرد: ایران این توانمندی را دارد که مد جدید مطابق با سلیقه اقشار مختلف جامعه تولید کند فقط باید جرأت و جسارت به خرج داده و همه با ید واحده و با ادبیات واحد در این عرصه وارد شوند.

وی یادآور شد: در اوایل انقلاب، زمانی که هنوز با خیلی از مشکلات روبه‌رو بودیم و هنوز نهادهای انقلابی شکل نگرفته بود، امام راحل فرمودند که باید انقلاب‎مان را به اقصی نقاط دنیا صادر کنیم ولی برخی سیاسیون آن زمان، سخن امام را متوجه نشدند و آن سخنان را به سخره گرفتند اما اکنون می‎بینیم این مهم اتفاق افتاده است.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه همت بلند داشتن می‎تواند نگاه‎ها را تغییر دهد، اظهار داشت: مردم به ویژه مسئولان باید به این مهم کمک کنند تا بتوانیم آنچه در شأن جامعه اسلامی است را گسترش و نهادینه کنیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول