اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

دولت اسلامی به دنبال الگوی پیشرفت اسلامی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه سکولارها تحولات اجتماعی را جدای از دین دنبال می‌کنند تصریح کرد: در دولت اسلامی باید دنبال الگوی دانش اسلامی و مدل پیشرفت اسلامی باشیم.

دولت اسلامی به دنبال الگوی پیشرفت اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری در جلسه «گفت‌وگوی روز» طرح ضیافت اندیشه دانشجویان که در دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در نظام فکری باید بر اساس اعتقادات موضع‌گیری اجتماعی داشته باشیم اظهار کرد: برای اینکه موضع‌گیری اجتماعی را بر اساس اعتقادات انجام دهیم باید نظام فکری پیوسته‌ای را مدنظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نظام فکری رابطه اعتقادات و موضع‌گیری را ثبت کرده و در همه عرصه‌ها نشان می‌دهد تصریح کرد: فلسفه تاریخ مسیر تمدن‌ها را نشان می‌دهد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه باید تحریر تئوریک از تمدن غرب و انقلاب داشته باشیم خاطر نشان کرد: نحوه مبارزه دنیای غرب با اسلام باید تحلیل شود.

میرباقری با تاکید بر اینکه جریان تحول‌خواه مذهبی از گروه‌هایی هستند که با عقاید جریان مدرن مخالف‌اند اضافه کرد: جریان تحول‌خواه مذهبی از گذشته نمی‌خواستند وضعیت نظام استبدادی را تحمل کنند.

وی جریان کوچک متحجر را گروه دیگر مخالف جریان مدرن دانست و اظهار کرد: جریان تحول‌خواه، سکولاریسم را ترویج می‌کند و شامل جریان تحول‌خواه افراطی و میانه می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی حزب توده را نمونه‌ای از جریان تحول‌خواه تندرو برشمرد و تصریح کرد: نهضت آزادی نمونه‌ای از جریان‌های سکولاریسم میانه هستند و آنها بر این عقیده بودند اجتماع مستقل از دین باشد.

میرباقری با تاکید بر اینکه نقطه تقابل جریان تحول‌خواه مذهبی و جریان تحول‌خواه را می‌توان در جریان مشروطه دانست خاطر نشان کرد: جریان تحول‌خواه مذهبی مشروطه مشروعه یا همان جمهوری اسلامی را اصل قرار داده بود در حالی که گروه دیگری فقط خواهان مشروطه‌ای بودند که تحولات سیاسی در آن ارتباطی با دین نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سکولارها تحولات اجتماعی را جدای از دین دنبال ‌می‌کنند تصریح کرد: در دولت اسلامی باید دنبال الگوی دانش اسلامی و مدل پیشرفت اسلامی باشیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول