اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سیل اشک از چشمان سیل‌زدگان مازندران جاریست

خبرگزاری فارس: در حالی که مردم سیل‌زده بهشهر به‌خاطر از دست‌دادن زندگی خود و عزیزانشان در غم و اندوه هستند، مسئولان در گیر و دار مسائل مربوط به کمبود امکانات مدیریت بحران گرفتارند.

سیل اشک از چشمان سیل‌زدگان مازندران جاریست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، با وجود تلاش شبانه‌روزی همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از شهرهای مختلف مازندران، اما همچنان کمبود ادواتی نظیر لجن‌کش‌ها، مینی لودر و بیل مکانیکی وجود دارد.

هر چند بازدید میدانی امروز از مناطق هشت‌گانه آسیب دیده حاکی از انجام 50 درصد فعالیت‌های امدادی و پاکسازی است، اما این روند پس از 72 ساعت به‌دلیل نبود امکانات لازم بسیار کند است و موجبات مختل شدن زندگی مردم را فراهم کرده است.

قرار است تا ساعتی دیگر رحیمی معاون اول رئیس جمهور از مناطق سیل زده استان مازندران با اولویت شهرستان بهشهر بازدید کند.

در حالی که مسئولان شهرستان بهشهر به‌دلیل وقوع یک فاجعه انسانی و خسارات زیادی که به شهر وارد شده مقدمات جلسه معاون اول رئیس جمهور را در فرمانداری این شهرستان فراهم کرده‌اند، اما ساعتی پیش معاون سیاسی استاندار مازندران با اوقاتی تلخ از دفتر فرماندار بهشهر بیرون آمد و اصرار دارد که این جلسه در استانداری مازندران برگزار شود.

در لحظه مخابره خبر، شنیده شده که معاون اول رئیس جمهور پس از بازدید از بهشهر، جلسه‌ای با حضور مدیران کل استان مازندران در استانداری خواهد داشت. 

بی‌تردید برگزاری جلسه مذکور در فرمانداری بهشهر نشان‌دهنده اظهار همدردی و احترام مسئولان به بازماندگان حادثه سیل و تسکین آلام اهالی صبور و متین بهشهر می‌توانست باشد.

مردم بهشهر در حالی که شش تن از همشهریان خود را از دست داده‌اند و در وضعیتی بسیار بحرانی قرار دارند، پس از سه روز استاندار مازندران را در شهر خود دیدند و حتی سفر امروز معاون اول رئیس جمهور به بهشهر بیشتر با تلاش و مساعی مسئولان شهرستانی شکل گرفت.

این روزها بنیاد مسکن، فرمانداری، شهرداری، آبفای شهری و روستایی، جهاد کشاورزی، اصناف و... پر از مردمی است که با چشمانی اشک بار، از دست دادن زندگی خود را روایت می‌کنند.

در حال حاضر اسکان موقت آسیب‌دیدگان در سوله اداره تعاون روستایی شهرستان بهشهر است.

حضور محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بهشهر آرامش خاطری برای مردم و مسئولان شد.

از دیروز بالگرد امداد و نجات بر فراز بهشهر به حرکت درآمد تا امداد رسانی هوایی را انجام دهد.

با توجه به ضرورت نیاز لجن‌کش‌های بالای چهار اینچ در منطقه برای پایان دادن هر چه سریع‌تر به وضعیت بحرانی شهر با هماهنگی انجام شده مقرر شد 15 دستگاه پمپ آب 6 و 8 اینچ از شش استان کشور از امروز راهی بهشهر شوند که تا لحظه مخابره خبر هنوز خبری نشد.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه در فصل تحصیل دانش‌آموزان قرار داریم و تقریباً در تمامی خانه‌های سیل‌زده حداقل یک دانش‌آموز است و در این وضعیت لباس‌ها، کیف، کتاب و لوازم التحریر خود را از دست دادند نیاز است تا آموزش و پرورش پاسخگوی این نیازها باشد ضمن اینکه جمعیت هلال احمر هم در این زمینه بطور طبیعی کمک می‌کند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول