اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌‌غربی:

پایانه مرزی بازرگان شاهراه زمینی کشور برای ارتباط با اروپاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل آذربایجان‌ غربی گفت: پایانه مرزی بازرگان به دلیل قرارگیری در مسیر کریدورهای مهم بین‌المللی شاهراه اصلی زمینی کشور برای ارتباط با اروپا است.

پایانه مرزی بازرگان شاهراه زمینی کشور برای ارتباط با اروپاست

بابک طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه پایانه‌های مرزی به عنوان ویترینی از فرهنگ و آداب و رسوم آنها در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: توسعه و سامان‌دهی پایانه مرزی برای روان‌سازی و تسهیل در روند عبور و مرور ناوگان حمل و نقل بین‌المللی و کیفی‌سازی خدمات برای ترددکنندگان از این پایانه‌ها از اصلی‌ترین محورهای کاری این اداره‌کل است که در این ارتباط و برای آماده‌سازی زیرساخت‌های مرزی اقدام به سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در این بخش کرده تا بتواند عبور و مرور ناوگان‌های باری و مسافری را بیش از پیش تسهیل بخشد.

طالبی با بیان اینکه برای پایانه مرزی بازرگان تاکنون 113 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است،‌ افزود: این میزان اعتبار در دو مرحله هزینه شده است که 65 میلیارد ریال آن مربوط به عملیات عمرانی در سال‌های قبل و 48 میلیارد ریال نیز به عملیات عمرانی جاری مربوط می‌شود.

طالبی گفت: مرز دیگر زمینی آذربایجان‌‌غربی با کشور ترکیه مرز سرو است که در سال‌های 86 و87 بعد از افتتاح پل میان‌گذر دریاچه ارومیه به دلیل نزدیکی فاصله تردد محمولات ترانزیتی از ترکیه به ایران و حمل به مقاصد ثالث و برعکس به عنوان دومین مرز بزرگ ترانزیتی معرفی و اقدامات لازم زیرساختی توسط این اداره‌کل با صرف اعتباری بالغ بر 44 میلیارد ریال برای این مرز انجام شده است.

وی اظهار داشت: ساخت ساختمان‌های تجاری اداری، انباری، احداث سر درب، خرید دیزل و سایر کارهای ابنیه و تاسیسات برقی و مکانیکی از جمله فعالیت‌های سال‌های قبل در این مرز را شامل می‌شود و در حال حاضر نیز بهسازی ابنیه و تاسیسات برقی، مکانیکی و سامان‌دهی نقطه صفر مرزی با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی در حال انجام است.

طالبی تصریح کرد: تکمیل محوطه‌سازی و ساخت منبع و احداث چاله کنترل، تکمیل تاسیسات برقی و مکانیکی با برآورد اولیه بیش از 7 هزار و 800 میلیون ریال نیز از برنامه‌های بعدی در این مرز است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول