اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری میراث فرهنگی قزوین خبر داد

برگزاری نخستین سمینار بین‌المللی گردشگری ورزشی در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: به منظور معرفی ظرفیت‌های غنی در حوزه گردشگری ورزشی نخستین سمینار بین‌المللی ورزشی در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین سمینار بین‌المللی گردشگری ورزشی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، نادر محمدی اظهار کرد: گردشگری ورزشی فعالیت‌های مرتبط با حوزه ورزش است ولی از آنجا که این بخش تنها در برگیرنده رویدادهای ورزشی نیست، گردشگری نیز به آن اضافه شده زیرا در این بخش از فعالیت نه تنها به‌ عنوان تماشای یک رخداد ورزشی بلکه به‌ عنوان عامل سفر نیز توجه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: گردشگری ورزشی طیف گسترده‌ای از گردشگری ماجراجویانه تا گردشگری تفریحی را در بر می‌گیرد که خود شاخه‌های دیگری را در امر گردشگری داراست.

محمدی با اشاره به توانمندی‌های استان قزوین در این حوزه افزود: این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و تنوع آب و هوایی که دارد مستعد برگزاری فعالیت‌های ورزشی در زمینه‌های مختلف است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: در بحث ورزش همگانی، این استان توانست به پایلوت ورزش همگانی کشور شود و پایتخت پیاده‌روی جهان را از آن خود کند که در این راه حمایت بخش دولتی و همکاری و حضور گرم مردم می‌تواند به راه‌اندازی بخش‌های دیگر گردشگری ورزشی در استان قزوین منجر شود.

محمدی اضافه کرد: گردشگری و ورزش از ارتباط متقابل، تنگاتنگ و تأثیرگذاری برخوردار بوده و در رونق اقتصادی نقش اساسی دارد و علاوه بر رویدادهای بزرگ ورزشی به معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی یک منطقه برای جذب توریست کمک می‌کند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: برگزاری نخستین سمینار بین‌المللی گردشگری ورزشی در این استان یکی از راهکارهای جذب گردشگر به استان قزوین است.

محمدی از حضور داتو سارجیت سینگ نایب رئیس ASFAA، منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور و اساتید و بزرگان حوزه گردشگری و ورزش در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این سمینار که در اول آبان ماه 91 برگزار می‌شود علاوه بر مسئولان کشوری و استانی علاقمندان حوزه‌های ورزش و گردشگری حضور داشته و جایگاه توریسم ورزشی در دنیا، جایگاه ورزش همگانی در ایران، برنامه و فعالیت‌های ورزش همگانی، گردشگری ورزشی در کشور، مفاهیم و اثرات گردشگری ورزشی، الگوهای گردشگری ورزشی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول