اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو تیم درمان شکاف لب و کام آمریکا:

درمان کامل بیماران شکاف کام نیازمند تشکیل تیم پزشکی متخصص است

خبرگزاری فارس: دندان‌پزشک و عضو تیم درمان شکاف لب و کام آمریکا گفت: بهترین راه برای درمان کامل بیماران مبتلا به شکاف کام تشکیل تیم پزشکی از متخصصان مختلف است.

درمان کامل بیماران شکاف کام نیازمند تشکیل تیم پزشکی متخصص است

پروفسور حسین مظاهری در حاشیه همایش کشوری درمان شکاف لب و در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: درمان شکاف لب و کام، روندی طولانی داشته و نیازمند استفاده از متخصصان مختلفی مانند جراح ترمیمی، جراح زیبایی، دندان پزشک و متخصص پروتزهای دندانی، گفتار درمانگر و موارد دیگر است.

وی افزود: با توجه به تجاربی که در کشور آمریکا برای درمان این بیماران داشته‌ایم، متوجه شدیم که ایجاد تیم پزشکی برای درمان کامل این بیماران بسیار مفید و موثر است.

دندان‌پزشک و متخصص پروتزهای دندانی تاکید کرد: تجربه نشان می‌دهد کودکانی که توسط تیم، مورد درمان قرار گرفتند از لحاظ ظاهر صورت و دندان‌ها، طریقه صحبت کردن، اعتماد به نفس و موارد دیگر بسیار موفق‌تر از بقیه بودند.

وی ادامه داد: این نکته نیز حائز اهمیت است که خانواده این بیماران بسیار راحت‌تر و با علاقه بیشتری برای درمان آنها اقدام می‌کنند چرا که نیازی نیست که هم‌زمان به چند پزشک مختلف در شهر مراجعه و راجع به آنها تحقیق کنند.

مظاهری با بیان اینکه جراح مهم‌ترین متخصص این گروه است و باید با دقت فراوان انتخاب شود، تصریح کرد: دندان پزشک و گفتار درمانگر به ترتیب پس از جراح مهم‌ترین عوامل تیم درمان هستند و اگر پس از درمان‌های لازم باز هم کودک نیازمند کمک بود، تیم پزشکی خانواده وی را به راحتی به پزشک مناسب معرفی می‌کند تا از سرگردانی آنها جلوگیری ‌شود.

وی اضافه کرد: در تمام دنیا کودکانی که به این بیماری مبتلا هستند به کمک زیادی نیاز دارند چرا که فرد مبتلا به شکاف لب و کام تنها یک بیماری ندارد و علاوه بر اینکه نمی‌تواند سخن بگوید و در غذا خوردن نیز مشکل دارد، از نظر روحی نیز صدمات زیادی می‌بیند.

این دندان پزشک متخصص تصریح کرد: نتیجه معالجه این بیماران به تیم درمانگر بسیار وابسته است و در این میان انتخاب جراح متخصص مهم‌تر از دیگر عوامل است.

وی با بیان اینکه فردی که گواهی پزشکی عمومی را دریافت کرده است مواردی کلی از پزشکی را یاد گرفته است، تاکید کرد: این افراد به طور حتم باید به صورت عملی مواردی را بیاموزند تا در کار خود متخصص شده و زندگی و آینده بیمار را تحت تأثیر کم‌کاری خود قرار ندهند.

مظاهری تصریح کرد: در همین راستا باید بدانیم که جراحی در کودکان با بزرگسالان متفاوت است و با توجه به اینکه صورت کودک در حال رشد است اگر خوب جراحی نشود، پس از مدتی کودک ظاهری نامناسب پیدا می‌کند که در اعتماد به نفس او تأثیر بسیار دارد.

وی با بیان اینکه لازم است جراحان ترمیمی، جراحی پلاستیک را نیز برای درمان  بیماران شکاف لب و کام آموزش ببینند، تاکید کرد: در تیم درمان بیماران لب و کام در آمریکا ترتیبی داده‌ایم که جراح مورد نظر با شرکت در دوره آموزشی، فلوشیپ جراحی پلاستیکی را نیز دریافت کند..

عضو تیم درمان شکاف لب و کام آمریکا اضافه کرد: گرچه در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) امکان جراحی پلاستیک این بیماران وجود دارد، اما به طور کلی توجه به جراحی پلاستیک صورت این بیماران در ایران کم‌تر است، البته روند رو به رشدی را در ایران برای درمان این بیماران شاهد هستیم و تمام تلاش ما این است که کودکان مبتلا به شکاف لب و کام در ایران زندگی بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول